31 Mayıs 2019 Cuma

Kendine Güven Faktörü

Merhabalar, okuduğum kitaptan (Odaklanmanın Gücü) alıntılar yazmaya devam etmek istiyorum. Bu stratejileri işinizde veya özel hayatınızda kullanabilirsiniz.

"Tüm insanlığın bizim bildiğimizden çok daha fazla yetenekle doğduğuna ikna oldum. Çoğu dahi doğuyor ama hızlıca bunu kaybediyor." B. Fuller


Aşağıdaki alıntının kitapta Nelson Mandela'nın görevi devralırken yaptığı başkanlık konuşmasından olduğu yazıyor ancak şaşırarak bir arkadaşımdaki kaynakta Marienne Williamson'a ait olduğunu öğrendim, Wikipedia'daki bilgisine bakınca ve bu yazının ingilizcesini görünce O'nun olduğuna ikna oldum. Mandela bu yazıdan esinlenmiş de olamaz çünkü kadın çok daha genç! Kitabın yazarlarının önemli bir hata yaptıklarını düşünüyorum, yazının içeriği şöyle: 

En derin korkumuzun sebebi, yetersiz oluşumuz değildir,
En derin korkumuzun sebebi, ölçülemez kudretmizdir.
Korktuğumuz şey karanlığımız değil, yaydığımız ışıktır.
Kendimize soruyoruz; "Ben kimim ki, parlak, harika, yetenekli ve etkileyici olabiliyorum?"
Esasen kimiz ki bu özellikleri reddediyoruz?
Sen, Tanrı'nın çocuğusun.
Kendini küçümsemenin dünyaya bir faydası olmaz.
Çevrendekilerin güveni sarsılmasın diye küçülmek, meziyet değildir.
Biz, Tanrı'nın içimizdeki gücünün yansımalarını göstermek için doğduk.
Bu güç sadece birkaçımızda değil, hepimizde var.
Kendi ışığımızın parlamasına izin verdiğimizde, farkında olmadan bu şansı başkalarına da veriyoruz.
Kendi korkularımızdan kurtulduğumuz anda, varlığımız kendiliğinden başkalarını kurtarıyor."

Ben bunu çok beğendim, yazımı burada sonlandırmak istiyorum. İyice sindirelim, daha sonra devamı gelecek...

Kadir gecemiz mübarek olsun 🙏🏻🙏🏻🙏🏻

2 yorum:

  1. Güzel paylaşım ama kendine güven zor bir alan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size şu sözle cevap vereyim : “Dünyanın asıl sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.” Bertnard Russell

      Sil