24 Mayıs 2019 Cuma

Özgürlük: Osho'yu yorumlamak

Bu yazımda kullandığım fotoğrafları bir yürüyüşümde çekmiştim. O zaman evlerin bahçelerindeki yenidünyalar henüz olgunlaşmamıştı. Bense az önce bir arkadaşımın bahçesinden topladığı yenidünyaları yiyordum...


Havaların ısınmasıyla beraber sebze fiyatlarının düştüğünü gözlemledim dün, sevindim. Çünkü sebzelerde neredeyse et fiyatına yaklaşmıştı.

Osho'nun Özgürlük adlı kitabından alıntılar yapacağım biraz. Biraz da sohbet tarzında yazarım sanırım. Yazmayı seviyorum, yanımda biri yokken okuyucularla sohbete devam etmek gibi birşey :))


"Bir şeyden özgürleşmek hakiki özgürlük değildir. İstediğin bir şeyi yapma özgürlüğü de benim bahsettiğim özgürlük değildir. Benim özgürlük vizyonum kendin olmandır. Bu özgürlüğünü bir şeyden elde etme meselesi değildir. Bu özgürlük, özgürlük olmayacaktır çünkü bu sana verilmiştir; bunun için bir neden vardır. Bağımlı olduğunu hissettiğin şey hâlâ özgürlüğünün içindedir. Ona vefa borcun var, o olmadan özgür olmazdın.

İstediğin her şeyi yapma özgürlüğü de özgürlük değildir çünkü bir şeyi yapmayı istemek,arzulamak zihinden gelir. Ve zihin senin esaretindir. Hakiki özgürlük senin seçimsiz farkındalığından gelir; ancak seçimsiz farkındalık varken özgürlük ne şeylere bağımlıdır ne de bir şey yapmaya bağımlıdır. Seçimsiz farkındalığı izleyen özgürlük sadece kendin olma özgürlüğüdür. Ve sen zaten kendinsin, sen onunla birlikte doğdun; o
yüzden de o başka hiçbir şeye bağlı değildir. Kimse onu sana veremez ve hiç kimse onu senden alamaz."


Osho'nun savunduğu gibi her istediğini yapmanın kesinlikle özgürlük olmadığını düşünsem de, zihni tamamen devre dışı bırakmak pek bana göre değil aslında. Her ne kadar beynimi fazla yormak kendimi robot gibi hissetmeme sebep olsa da, duyguların aşırılığını önlemek için zihinle dengelemek gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca beynimi kullanmak beni mutlu ediyor, dediğim gibi beni dengede tutuyor aslında daha pozitif olmamı ve saflaşmamı sağlıyor. Endişe, dedikodu ve korkuya yer kalmıyor. Aynı işi tekrar etmektense, yeni birşeyler öğrenip uygulamak daha iyi geliyor. 


Kendim olma özgürlüğü ise benim için çok önemli ama bunun seçimsizlikle geldiğine inanmıyorum aksine çok seçeneğim olmalı ki gerçekten istediğim şeye yöneleyim. Her istediğimi söyleyememekten biraz şikayetçiyim. Ülkemizde tek tip kalıba sokulmuş insanlar makbul sayılıyor. Kimsenin onayına ihtiyaç duymuyorum ama nihayetinde bu toplumun içinde yaşıyoruz. Aslında onaylanan insan olmak yerine gerçekten kim olduğumu keşfetme yolculuğundayım ben...

2 yorum:

  1. Ne güzel meyveler . Şuan özgürlüğüm yok çünkü o meyvelerde yetişemiyorum.
    Oruçlu oruçlu aklım meyvelerde kaldı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özür dilerim, oruçlu birini bu denli etkileyeceğini düşünmemiştim :)

      Sil