27 Mayıs 2019 Pazartesi

Fiziken yakın ama kafalar uzak

Sizin de çok yakınlarınızda yaşayan ama ruhen ve huy olarak arada dağlar kadar fark olan ama sık sık yüz yüze bakmak zorunda olduğunuz insanlar var mı? Evet evimizin bir komşusundan bahsediyorum. Anneme ve ziyaretimize gelen dayıma karşı çok yakınlar, parasal çıkarları söz konusu ve yardım yaparlar mı diye gözlerinin içine bakıyorlar bana karşı ise inanılmaz saygısızlar. Şimdi evinize girip çıkan, sizin yüzünüze bakmayan bu insanlara karşı nasıl davranmak gerekir? Bir fikri olan varsa yazsın çünkü ben gerçekten işin içinden çıkamadım. 

Bu pazar Odaklanmanın Gücü adlı kitabımı okudum biraz. Daha önce bahsetmiştim bana doğumgünümde hediye olarak gelmişti. Biraz kalın bir kitap, kaldığım yerden devam ediyorum. Altını çizdiğim birkaç yeri paylaşacağım sizinle. Lara tarafında, bizim eve yakın, çam ağaçlarının olduğu bir parkın içinde belediyenin bir sosyal tesisi var. Hem manzarası çok güzel, hem de fiyatları uygun. Orada okudum kitabımı, sonra da çevrede ufak bir gezi yaptım.


- "Çoğu zaman en iyi çözüm, sonlarda ortaya çıkan iç seslerinizden biri olacaktır."
- "Eleştirilince dağılmayın. Unutmayın, bazı insanlar sadece sizden bir parça kopardıklarında başarıyı tadarlar" Zig Ziglar
- "İyi uygulanmış bir fikrin, farkındalığınızı ve başarınızı önemli ölçüde hızlandırabileceğini unutmayın. Bu yüzden geç kalmayın ve fırsatı yakalayın. Olumsuz fikirlerin sizi engellemesine izin vermeyin."


Biraz dinlenmek için kafeden kalkıp yürüyüş yaptım. Bir incir ağacının altına oturup kitabımı okumaya devam ettim. Bu sevimli yaramaz da yakınıma gelip miyavlayarak dikkatimi üzerinde toplamayı başardı :) İyi haftalar diliyorum, bunalmadan verimli geçirelim hepimiz, sevgiler...

14 yorum:

  1. Onları görmemezlikten gelin bir zaman sonra size yaklaştıklarını görürsünüz

    Ailemi bırakıp gitme düşüncesinden tam anlamıyla korkuyordum, gözlerim kapalıydı ama bilincim tamamen açıktı, dua etmeye ve yardım istemeye başladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim fikir verdiğiniz için, öyle yapacağım :)

      Sil
  2. Annenizin bu durumdan haberdar olması lazım. O mutlaka bir çözüm bulacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haberdar ama pek aldırmıyor, ben gündüz evde değilim dolayısıyla O da yanlız kalmak istemiyor apartmanda.

      Sil
  3. Ben böyle samimi, yazı dolu, kitap dolu blog'lara bayılıyorum... :)
    Dizi de :)
    Ben de beklerim, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Bu tip insanlara karşı herkes kendince bir yöntem geliştirir. Siz de kendinizi en rahat hissettiğiniz bir yöntemi uygulayın bence. Kim ne der diyerek kendinizi kasmayın. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler üstesinden gelmeye çalışacağım :)

      Sil
  5. Bu arada sizi yeni keşfettim. Başarılar dilerim. Bana da beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoş geldiniz, hemen ziyaretinize geleceğm :)

      Sil
  6. "Sizin de çok yakınlarınızda yaşayan ama ruhen ve huy olarak arada dağlar kadar fark olan ama sık sık yüz yüze bakmak zorunda olduğunuz insanlar var mı?" Olmaz mı? Bir dönem bu konu canımı çok sıkıyordu. Çözümü o insanları görmemekte buldum. Bir süre yalnız kaldım ama onlarla olmaktansa yalnızlık daha güzel geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazla takılmamak gerekiyor sanırım, görmezden gelmek. Beni ilgilendirmedikleri için yaptıkları da ilgilendirmemeli... Ben de bu tür insanlardansa yanlızlığı daha çok seviyorum

      Sil
  7. Tabi zor bir durum. Ama maalesef çıkarcı insanlar var çevremizde. Siz fazla muhabbet etmemeye çalışın. Güzel bir kitaba benziyor. Kedicik çok tatlıymış sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle, ben aileme söylüyordum para istedikleri için size iyi davranıyorlar diye dün söylediğim aynen çıktı, oysa bizden iyi yaşıyorlar. Güzel mesajları var kitabın, kedi çok çok sevimliydi :)

      Sil