26 Mayıs 2019 Pazar

Utanç - J.M. Coetzee kitap yorumu

Bu kitabı bana Kozmokitap blogundan Nilüfer gönderdi. Kendisine buradan tekrar teşekkür etmek istiyorum. Ayrıca sakızlı kahvesini az önce açtım, ailecek içiyoruz şu anda. Ben kendisine bir güzellik yapmak isterken o daha fazla güzelliklerle karşılık verdi, hiç karşılık beklemeden içimden gelmişti ama sağolsun varolsun. Onunla yaptığımız kitap değiş tokuşunu burada bir arkadaşımla da yapmaya karar verdik. Çünkü ben hep aynı tarz kitaplar seçiyorum kendime, bir başkasının benim için seçtiği kitabı okumanın hazzı bambaşka.


2003 yılı Nobel edebiyat ödülü ve 1999 yılı Man Booker ödülü almış bir yazar. Bir öğretim görevlisinin öğrencisiyle ilişkiye girmesi sonucunda bunun bedelini ağır ödemesiyle başlıyor kitap. Olay örgüsü oldukça çarpıcı, daha sonra bu adamın kızının yanına taşraya gitmesiyle ailenin başına gelen trajik olaylar devam ediyor. Haklı veya haksız, kızı ve kendisi yaşadıkları hayata karşı bir bedel ödüyor ancak kitabı farklı yapan bu olayların hiç yumuşatılmaması. Akıcı ve okuması kolay ancak yaşadıkları olayların arasında ara verme ihtiyacı duydum, daha fazlasını kaldıramayacağımı düşünerek. Okumadığım zamanlarda da hep bir merak vardı.

Kitabı okuyacak olanlar için tadını kaçırmamak adına olayları anlatmayacağım, okumak benim için iyi bir kazanç oldu. Tavsiye ediyorum, mutlu pazarlar :) Sevgiler...

10 yorum:

  1. Garip ve bir o kadar da merak uyandıran bir konusu varmış. Buradan suç ve cezada orantılılıktan tutun da linç kültürüne kadar geniş yelpazeli bir alan irdelenebilir. Elimdeki kitaplar bitince neden olmasın...

    YanıtlaSil
  2. İlginç ve merak uyandıran bir konusu var. Merak ettim, okuyacağım. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. Merak uyandıran bir konusu var. Listeme ekleyeceğim. Teşekkürler.
    Sizi takibe aldım. Bana da beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma hoş geldiniz, hemen uğrayacağım size :)

      Sil
  4. Paylaşıma teşekkürler... sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Kitap Ağacı Adana grubum geçen ay bu kitabı seçti okumak için. Maalesef ben fırsat bulamadığım için okuyamadım ama kitap aklımda. Zaman bulduğumda okumak istiyorum.

    YanıtlaSil