21 Mayıs 2019 Salı

Dolunayda Gelidonya Feneri'ne yürüyüş

Merhaba sevgili dostlar, Tez İzleme Komitesi'ni başarıyla atlattıktan sonra tekrar buralardayım. Geçen perşembe gerçekleşti ve o zamandan beri biraz rahatım, bol bol kitap okuyup etkinliklere katıldım. Yanlızz tamamen rahatlayamamamın bir sebebi var ki, o da bayramdan sonraya hocaların benden bazı işler istemesi ve bayramdan sonra tekrar biraraya gelecek olmamız.

Aslında komite sonrası kendime 2 günlük Kapadokya turu hediye edecektim ama sonra vazgeçtim, hiç yapmadığım bir aktivite olan dolunayda yürüyüşe gitmeye karar verdim. Yürüyüş öncesi kendime iyi bir el feneri edindim.

Araç bizi Antalya'dan cumartesi akşam 7'de toplamaya başladı. Yürüyüşümüzün başlangıcı olan Karaöz'e saat 11 gibi ulaştık. Oradan Gelidonya Feneri'ne yürüyüşe geçtik. Yol önce hafif bir eğimle başlıyor, sonra dar bir patikadan tırmanmaya geçiliyor. Daha önce gündüz geldiğim bu parkuru gece daha rahat yürüdüğümü söyleyebilirim, yine terledim ama belki de güneş tepede parlamadığı için daha kolay yürüdüm. Çok antremanlıymışım gibi hiç yorgunluk hissetmedim. Karaöz Sahili'nde çadır kuranlar da burada gece yürüyüşü yapıyorlardı, dışardan dört beş kişiye rastladık, bu arada biz seksen kişiydik!

Fenere vardığımızda yarım saat mola verileceği söylendi ancak biz rehberlere ricada bulunarak bu süreyi bir saate uzattık, neredeyse bir saatin tamamı fotoğraf çekme çabalarımızla geçti. Fener ışığını birbirimizin gözünden sakınarak üzerimize tutup onlarca resim çekme denemesi yaptık. Sanırım gece saat 11.30-12.30 arası burada geçti.

Son 10 dk oturup dinlendim ve dönüş yoluna geçtik. Yürürken karşılaştığımız kampçı olduğunu düşündüğüm hafiften sıyırmış bir abi vardı. Burada kamp yapmanın huzursuz edebileceğini düşündüm ve sadece bayan olarak gelmenin yanlış olabileceğini...

Sahile indiğimizde rehberlerden biri ve araç şoförlerimiz ateş yakıp semaver çaylarımızı ve sucuk ızgaralarımızı hazırlamışlardı. Bir sıra oluşturup sucuk sandviç ve ayranımızı alıp karnımızı doyurduk. Sonra ben sadece bir bardak çay içebildim ve hemen dönüş yoluna geçtik.

Antalya'ya vardığımızda alındığımız yerlere bırakıldık ve ben oradan arabamı alıp eve ulaştım. Duş alıp yattığımda saat sabah 5'i bulmuştu. Öğlene kadar uyurum diye düşünürken güneş ışığından dolayı sabah 9'da uyandım, yine de sıradışı güzel geçen bir gecenin ardından gün de aktif geçti.