11 Haziran 2019 Salı

Tarımsal ürün elde etmemiz arılara bağlı

Bal arılarıyla ilgili kısa bir köşe yazısı ile bilgilendim, bildiklerim biraz daha somutlaştı demek daha doğru. Bu yüzden bu konuda biraz araştırma yapıp bloga bir yazı yazmak istedim.

ziraatcilerdernegi.org.tr
Uzun zamandır çay ve kahve içerken balla tatlandırıyorum. Sahte baldan korktuğum için en iyi bildiğim marka olarak Balparmak'ı tercih ediyorum, bunu reklam amaçlı yazmadığımı belirteyim hemen :)

Tema Vakfı, Balparmak ve Milli Eğitim bakanlığı arılar için biraraya gelerek "Arılar varsa yarınlar var" adı altında ortak bir proje başlatmış (arilarvarsa.org) Web sayfalarını ziyaret etmenizi öneririm. Oldukça resimli, interaktif ve bilgi dolu bir sayfa.

Albert Einstein dediği gibi "Eğer arılar yeryüzünden kaybolursa en fazla 4 yıl yaşayabiliriz!" Bakın neden...  Dünyada gıda üretiminin %90'ını sağlayan 82 bitki türü tozlaşma için polinatörlere, bunların da %63'ü polinatör olarak bal arılarına ihtiyaç duyar. Dünya tarımsal üretiminin 1/3'ü bal arılarının tozlaşma işlemini gerçekleştirmesi sayesinde elde edilir.

Ülkemizde olduğu kadar dünyada da zirai mücadele kimyasalları (herbisit ve pestisitler) ve iklim değişikliği, tüm ekosistemi ve bal arılarını olumsuz etkilemektedir. Arılar, zirai bitkilere atılan ilaçlara doğrudan temas etmenin yanında toprağa karışan ilaç artıkları yeraltı sularını kirletmektedir. Sulama ile tekrar bitkinin bünyesine giren kimyasallar insan sağlığını  da tehdit etmektedir.

Arılar ömürleri boyunca bir çay kaşığının ucu kadar bal üretmek uğruna 30 bin çiçek gezip, 240 km uçarken yüz binlerce polen taşıyarak bitkilerin üremesini ve doğal dengenin sürekliliğini sağlıyorlar.

6 yorum:

  1. Çok mucizevi gerçekten de. Harika bilgiler. Teşekkür ederiz 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, fayda gördüyseniz ne mutlu bana :)

      Sil
  2. Bu harika bir olay değil mi . Peki bunu ne için yapıyorlar. Görevleri gereği mi .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, kendi tüketimleri için bal üretiyorlar aslında

      Sil
  3. Einstein'ın sözünü biliyordum ama nedenini bilmiyordum. Şimdi öğrenmiş oldum. Bilgilendirici bir yazı olmuş. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil