19 Haziran 2019 Çarşamba

Çamyuva, Faselis, Tekirova gezisi

Merhabalar, gezi yazılarımı yavaş yavaş kaleme alayım. Bu geziyi 2 Haziran'da yapmışım. Antalya'nın Todosk adında çok köklü bir yürüyüş grubu var. Şu anda sayısı yüzün üstüne ulaşan Antalya'daki yürüyüş gruplarının ilki, babası. En son bu grupla gittiğimde otobüsle ulaşım sağlıyorlardı, şimdi ise bayağı küçülmüşler, bir minibüsü anca doldurdu geziye katılan insanlar.

Todosk, ticari amacı olmayan bir doğa sporları derneği ve genellikle emekli kesime ait bir arkadaş grubu olarak yola çıkmışlar. "Biz her pazar kendi arkadaş grubumuzla yürüyüş yapıyoruz, bize katılmak isteyenler için de bunu duyuruyoruz" diyen bir grup. Dolayısıyla yeni katılımcılara tabiri caizse fazla yüz vermeyen insanlar var grupta.

Anlayacağınız çok kan kaybetmişler ve kendilerini sorguladıkları bir döneme girmişler. Gruba ait güzellik ise çok küçük bir miktarda para karşılığı gezebilmek.

Hedefimiz Antalya'ya yakın bir bölgede yürüyüş ve yemek molasında da yüzme. Otobanda araçtan inip ilk önce yukarıda gördüğünüz Alacasu Koyu'na yürüdük. Burada kampçıları görünce içim gitti ayrıca oldukça fazla sayıda insan piknik yapıyordu. Bu alanda gruptan bir kişinin bizi yönlendirmesiyle esneme hareketleri yaptık.

Deniz kenarında yürüyeceğimiz orman içinden geçen asıl parkurumuza tırmanışla başladık.

Yer yer küçük koylara rastladık, buralarda da kampçılar ve günübirlik piknikçiler mevcuttu.

Bu parkuru daha önce Göç Yolu Yolcuları adlı başka bir grupla yürümüştüm ve bu grup başka bir hafta yine geziye giderken kaza yaptı ve grup lideri de dahil birçok insan vefat etti. Bu parkur bana o üzücü kazayı anımsattı ve gitmeden önce biraz tedirginlik duydum açıkçası ama etkinlik esnasında endişelerim kayboldu.

Benim de bildiğim bu parkuru Todosk yürüyüşçüleri avuçlarının içi gibi biliyorlardı ve hafif eğimli bir yerde taşların kaydığını söyleyip beni uyardılar. Minik minik taşların bulunduğu bölge çok da sıradışı görünmüyordu ancak söyleneni dinleyerek çok dikkatli hareket ettim ama yine de düşmekten kurtulamadım.

Kayıp taşların üzerine oturdum ama çok üsturuplu düşmüşüm ki, fıtıkla ilgili hiçbir sorun yaşamadım. Grupta çok yaşlı bir kadın vardı yetmiş küsur yıldır doğa yürüyüşü yapıyormuş, yüzme ve yemek molası verdiğimiz Faselis'te horul horul uyudu, ben de O'nun yanına çantamı bırakıp yüzmeye gittim.

Faselis'in serin sularına kendimi bıraktığımda inanılmaz bir rahatlama hissettim. Sular adeta beni kucaklayıp salladı, çok özlemişim denizi, hele ki doğanın çevrelediği tertemiz bir denizi...

Bu da Faselis koyuna benzeyen ama daha boş bir sahil. Yürüyüşe devam ettiğimizde buraya ulaştık. Keşke burada mola verseydik diyenler oldu. Koyun öbür ucunda Sun Dance adında bir kamp alanı var, bize cenneti merak ediyorsanız gelin dediler ve buraya girdik, birer çay içtik. Bahçesinin güzelliğini aktarmam imkansız, her yer çiçek ama çiçekli bitkiler ağaç olmuş öyle büyük. Çok sakin, kampçılar kitaplarını alıp şezloglara uzanmışlar. Bungalovlarda kalmanın geceliği 300 tl, biraz pahallı gelsede annemle gitmeyi çok istiyorum.

Dönüş yolunda semaverde çay demleyen köylülerin mekanında mola verdik, mis gibi çaylarından içip köy yumurtası ve bazlama aldım. Biraz yaşları yüksek olan bir grupla beraberdim ama birçok keyfi birarada yaşadığım güzel bir gün geçirdim.