20 Haziran 2019 Perşembe

Aşk ve Gurur film yorumu

Bugün bir film yorumuyla geldim. Aslında kitabına başlayıp devam edemediğim, o dönemde de kitabını okumadan filmini izlemeyeyim dediğim bir eser. Fazlaca romantizm ve aşk içerdiği için kitabı uzun boş zamanlarda okurum diye düşünerek, dün filmini izledim. Aşk ve romatizmi sevmediğim zannedilmesin, birkaç yıl önce yazarlık atölyesine başladıktan sonra yazdığım öykü ve şiirlerinin çoğunun konusu aşktı, hatta bu konuda kitap yazmaya bile niyetliydim. 

Şimdilerde ise bilimkurgu daha fazla ilgi alanıma giriyor. Bu filmi izlerken olduğu gibi, Vadideki Zambak'ı okurken de olayların yavaş ilerlemesi ve devamlı aşk üzerinden gitmesi beni biraz sıkmıştı. 


Küçük bir kasabada beş kız çocuklu, maddi durumu pek de iyi olmayan bir aile yaşamaktadır. Yakınlarındaki bir eve asilzade bir ailenin taşınmasıyla birlikte iki aile tanışır ve yeni gelen ailenin verdiği bir davette yakınlaşırlar. Özellikle kızlarını evlendirmekte hevesli anne ve evlenmeye meraklı kızlarının tavırları asilzade ailenin hoşuna gitmez. Ancak bu aileden iki genç adam, diğerlerine benzemeyen evin gururlu iki genç kızına aşık olur. Bu çiftlerden biri karşılıklı yanlış anlaşılmalar ve yapılan hatalar yüzünden birbirlerini sevdiklerini çok geç anlayacak, diğer çiftin de arası bozulacak, tekrar biraraya gelmeleri biraz çetrefilli olacaktır. Film, iki ailenin hayatlarından kesitler aktarıyor. Yaşadıkları yer, kostümler ve duygusal ama biraz resmi sayılabilecek diyaloglar filme güzellik katıyor. 19. yüzyıl'a ait İngiliz kasaba hayatını ve klasiklerden olan romanını merak ediyorsanız seyredin. Kitabın önüne geçemeyecektir, sonrasında okumak da iyi gider. Fragmanını aşağıya bırakıyorum, sevgiler...

18 yorum:

  1. izlemiştim ama tekrar izlemek istedim şimdi siz hatırlatınca ..teşekkür ederiz canım ...

    YanıtlaSil
  2. Kitabı çok severek okumuştum filmi de not aldım :)

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Güzel ikiside ama kitabını okurken daha fazla zevk alıyordum sanki :)

      Sil
  4. Kitabı iki kere okudum , en sevdiklerimden. Film d çok güzeldi ancak her zaman kitabı tercih ederim :)

    YanıtlaSil
  5. AŞK, ROMANTİZM FİLMLERİNİ ÇOK SEVERİM. TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  6. Kitabını okuyamayacağım filmini izleyeyim ben de. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Kitabı okumadım. Klasiklere olan ilgimden dolayı okuyacaklarım arasında.

    YanıtlaSil
  8. En sevdiğim klasiklerden. Kitabını ayrı filmini ayrı severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi güzeldi, sıra kitabında... Severek okuyordum ama yarım kaldı :)

      Sil