22 Aralık 2021 Çarşamba

Simit Poğaça

 Merhaba, bugünlerde kütüphaneden kitaplar alıyorum ama seçtiklerim oldukça kalın olduğu için teslim süresine kadar bitiremiyorum, en son kitabı iade edip daha sonra almaya karar verdim. Kaldığım yerden okumaya devam edeceğim. Şimdi ise Alacakaranlık Serisi'nin 3. kitabı Tutulma'yı okuyorum. Geçen pazar çok yağmurluydu, günü bir kitap kafede geçirince oranın raflarında bulduğum kitaplarından Dr. Ox'un Deneyi'ne de başladım. Sanırım o daha çabuk bitecek çok kalın bir kitap değil, Jules Verne okumayı da çok özlemişim. Konusu da çok ilginç geldi.

Bugün işlerimle meşgul olurken canım simit istedi. Dışarıya çıkmaya üşendim, Simit Poaça tarifi bulunca yapmaya karar verdim. Poğaça yapmak pratik zaten bilirsiniz, fazla zaman kaybı olmadan yapıp pişirdim. Tarifi PelinChef sitesinden aldım, biraz değişiklik yaptığım için tarifi kendim yazacağım..


Malzemeler

Hamur:
1 çay bardağı sıvı yağ (1/2 ayçiçek, 1/2 z.yağı kullandım)
1/2 çay b. ılık süt
1/2 çay b. ılık su
1 adet yumurta
1 paket instant maya
1 çorba k. toz şeker
1 tatlı k. tuz
Aldığı kadar un

İçine:
Böreklik tulum peyniri

Üzerine:
1/2 çay b. pekmez
1/2 çay b. su
Susam

Öncelikle 2 su b. unu karıştırma kabına alıp tuz, şeker ve instant mayayı karıştırın.Ortasını havuz gibi açıp yumurta, yağ, su ve sütü ilave edin. Karıştırın, un az geleceğinden azar azar ilave edip yumuşak bir hamur yoğurun. Üzerini kapatıp 1 saat mayalanmaya bırakın. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizle açın ve içine peynir koyup kapatın. Pekmezle suyu karıştırın, hamuru pekmezli suya batırıp tepsiye dizin, küçük fırın tepsisine sığıyor bilginiz olsun. Bol bol susama bulayın. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin. 

Ben dün seramik dersinde biraz soğuk aldığım için şimdi ıhlamur içerek yazıyorum bu yazıyı. En sevdiğim kış içeceği olur kendisi :)) Mutlu günler 💗

10 yorum:

  1. Geçmiş olsun. Poğaça harika görünüyor, ben de deneyim bari. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, fazla bir şeyim yok. Afiyet olsun poğaçayı denersen :)

      Sil
  2. ıhlamur şifadır. :) kitap okumak da hayat. :) lezzet konusunda güzeldir eminim yaptıklarınız. :)

    YanıtlaSil
  3. geçmiş olsun bu ara fazla soğuk..
    ellerine sağlık, simit poğaçayla tanışmış oldum, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Antalya da hava iyi bugün, ben de daha iyiyim :)

      Sil
  4. Geçmiş olsun. Şimdi daha iyisindir umarım.

    YanıtlaSil