29 Aralık 2021 Çarşamba

Doktor Ox'un Deneyi || Jules Verne kitap yorumu

 “Bir yüzyıldır arabacıların küfretmediği, birbirine sövüp saymadığı, atların kaçıp gitmediği, köpeklerin ısırmadığı, kedilerin tırmalamadığı, kısacası tartışmanın gölgesine bile rastlanmayan bir kent bu! Sulh ceza mahkemelerinin bile bütün bir yıl iş olmadığı için çalışmadığı bir kent! Sanatın da işin de, hiç ama hiçbir şeyin coşku yaratmadığı bir kent! Yüz yıldır hiç tutanak tutulmamış, jandarmaların laf olsun diye ortalıkta dolaştığı bir kent! Üç yüz yıldır ne bir yumruğun ne de bir tokadın atıldığı bir kent! Böyle devam edemez, bütün bunları değiştireceğiz, anlıyorsunuz değil mi üstat Ygéne?”

Böyle bir kenttir Quiquendone ve Dr. Ox, bu durumu değiştirmeye kararlıdır. Başta şehir bana gerçekten çok yavaş ve sıkıcı gelse de olayların geliştiği yön daha kötü olunca, neyse böyle kalsın dedim :))

Asistanı ile beraber şehre gelen Dr. Ox şehrin aydınlatma sorununu tüm maliyetleri karşılayarak çözeceğini söyler ancak aslında istediği şey kent halkını yapacağı deneyde kobay olarak kullanmaktır. Aydınlatma için şehrin her yanına döşediği borular aracılığıyla tüm kente insanları agresifleştiren bir gaz yayar ve şehirde olağanüstü gelişmeler yaşanır...

Bir alıntı daha paylaşayım, kitabın ana fikri de olabilir bence: "Zira bilim, vicdansız kişilerin elinde tehlikeli olabilir". Kitaplarla kalın, sevgiler 💝

8 yorum:

  1. Jules Verne'i çok severim. bu kitabını da okumayı çok istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Jules Verne'in anlatımına bayılıyorum :)

      Sil
  2. Ana fikri güzelmiş. Okunacaklar listeme ekledim, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. İlginç görünüyor. Ana fikir çok doğru. Bilimin ve teknolojinin gelişmesi ile insanlar daha rahat katliam yapar hale geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmin gelişmesinin kötü birşey olarak düşünülmesi yanlış olur. Çünkü insan sağlığı ve iyiliği için birçok faydası var ama elde edilen bulgular insanlığa zarar verici nitelikte kullanılmamalı.

      Sil
  4. Bence de ana fikir buydu. Ben de geçen ay okudum bu kitabı. Konu güzeldi ama anlatım çok hoşuma gitmedi. Yazarın başka kitaplarına şans vereceğim bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim çok sevdiğim, kitaplarını üst üste okuyup bitirmek istemediğim ama birçok kitabını okuduğum bir yazar :)

      Sil