13 Aralık 2021 Pazartesi

Çocuksun sen - Ahmet Telli

Kitap fuarında Ahmet Telli'den aldığım diğer kitap Çocuksun Sen. Aşka, ayrılıklara, hayat görüşüne ve Ankara'ya dair yazmış şiirlerini. Bu kitabında dilini daha yalın buldum, daha rahat okudum. Ben üstü kapalı anlatımlardan çok, anlayabildiğim şiirleri daha çok seviyorum. Kitabın başlangıcındaki şiirler beni daha çok çekti, daha çok sevdim. Onlardan bazı bölümleri paylaşacağım.


"... Parasız yatılı hüzünlerden ne kalır geriye
Biraz Tamil biraz Türk'üz ayıptır söylemesi
İntiharsa günahtır külliyen yasak bilirsin
Pısırık bir ihtilal gibi getirdim sana bunları

Bir de belleğim, başıma bela, hazin ve komik üstelik
Hatırla eskiyen meydan saatini, çocukluğundur
Tayyare pulları getirdim sana evden kaçışlarımı
İstersen yok say bunları tesbih de yapabilirsin

Beni vur saatin altında seni seviyorumdur bu..."

"...Mağlubuz. Durmadan kazanan bu hayat
Basit bir üçkağıtçı sadece, bir sahtekar
Beşbenzemezle rest çekiyorum ama o
Biliyor bunu ve çekiliyor oyundan, yokum diyor
Dün bir demirciydim oysa ben, ufku eritirdim
Bugünse ateş altındayım hatıralarımı yazma

Hatıralarımı yazma tarih sanıyor birileri..."

Sevgiler❤

2 yorum:

  1. Çok güzelmiş şiirleri. İlgiyle okudum, paylaşım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil