6 Aralık 2021 Pazartesi

Bakışın Senin - Ahmet Telli kitap yorumu

 Ahmet Telli'yle bu seneki Antalya kitap fuarında tanıştım. Bana karşı çok duyarlı davrandı, özenli yaklaştı. Duygu dolu, algıda hassas ve sevecen olduğu için hemen içiniz ısınıyor. İki kitabını kendim için seçtim, bir tanesini de bir arkadaş için imzalattım. Kitabın imzalı sayfasını görünce ne demek istediğimi anlayacaksınız...


Şiirler dört bölüm altında toplanmış:

- Veda Divanı
- Bakışın Senin
- Dörtlükler 
- Zeyl

Her bölüme ait bir şiirin, bir kısmını paylaşmak istiyorum sizinle,

1       "Böğürtlen mi kokladın tozlu yollardan
           Morarıyor dilindeki bütün kelimeler
           Hadi sor ne soracaksan tereddüdün
           Zaman ayarlı korkulara dönüyor
           İkide bir kaçırma gözlerini herkes bilir
           Kalbi kırılanın kalp kırmadaki hünerini"

                                ...

2         "Bakışın senin: çatılara yuva yapmış kırlangıç hızı
             Ağustos denizinin çırpınışı, bahçeye inen çocuk
             Bir romanın ilk cümlesi oluyor alnına düşen saç
             Ulusal müzeye kabul edilmeyen aykırılıksın sanki"

                                ...

3           "Gittim, bir ağaca sordum adını
               Gölgemdir, dedi; beğendiysen
               Bağışlarım çocuklarına ama sen
               Kaybolmamışsın ki ormanda hiç"

4                              ...

               "Gözyaşı da bulaşıcıdır bu hüzünlü hikayede"

                                ...

Bakışın Senin bölümü tek şiirden meydana geliyor ve Zeyl kısmında yurtdışında edindiği hatıralarla ilgili yazılar var. Kitabı genel anlamda beğendim ama bazı yerlerinde kopukluk yaşadığım, anlamadığım dizeler oldu. Ahmet Telli'nin sosyal medyada rastladığım şiirlerini çok beğeniyordum, böylece gerçekten tanışmış olduk. Mutlaka okunması gereken bir yazar, bendeki diğer kitabına başlamak için heyecan duyuyorum :) Sevgiler ❤

14 yorum:

  1. Çok güzelmiş şiirler. Kitabı duymamıştım, kapak tasarımı da sade, hoş. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. en sevdiğim şairlerden biridir, tanışmıştım çok içten :)

    YanıtlaSil
  3. Zeytini Mayıs yada Haziran'da açabilirsiniz :) çok sevindim denediğiniz için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ederim bu bilgiyi verdiğiniz için :)

      Sil
  4. Bir kitabın yazarı ile karşılaşmak çok korkutur beni.Bir kaç kötü deneyimim olmuştu Ahmet Telli'nin böyle bir insan olduğunu duymak çok sevindirdi.

    YanıtlaSil
  5. Naif bir kalem ve karşılaşınca da cidden hayal kırıklığına uğratmayanlardan :)

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten de ne güzel yazmış imzalı sayfaya. Ayrıca dörtlükler de çok güzel. Okunası kitaplar. İsme göre dize yazan üstadın da dediği gibi "Bakışın hep ışıklı olsun" sevgili Işın. 😊🤚

    YanıtlaSil
  7. Daha önce okumadığım bir isim. Şubatta da bizim kitap fuarımız var. Belki buraya gelir, o zaman tanışabiliriz.

    YanıtlaSil