31 Ocak 2020 Cuma

Keş On dı Teybıl - Zafer Algöz kitap yorumu

Önce Haşırt dı bilekbord kitabını okudum Zafer Algöz'ün ama Keş on dı teybıl'ın yorumu ile başlayacağım. Kitabı pdf olarak okuduktan hemen sonra D&R dan satın aldım. Hem yazarın emeğine saygı hem de annemin de okumasını istediğim için. Bir fırsat olur da karşılaşırsam yazarla, kitabını mutlaka imzalatacağım. Ayrıca kitaptan kime bahsetsem "Okununca bana da ver, ben de okuyayım" dediği için arkadaşlarıma ödünç de vereceğim. 


Kitaptan bahsetmeden önce üzerindeki uyarıdan bahsedeyim: "Toplu ulaşım araçlarında okumak sakıncalıdır" Sebebi kitabın çok komik olması, siz kendinizi kaptırmış okurken birden kendinizi kaybedip kahkahalarla gülmeye başlıyorsunuz :) Toplum içerisinde okursanız da zor durumda kalabilirsiniz benden söylemesi. 

Kitap, Zafer Algöz'ün Kafa Dergisi'ne yazmaya başlayınca şekillenmiş, sanırım bu yazılar daha önce Kafa Dergisi'nde yayınlanmış. Aslında çok başarılı bir oyuncu olan Algöz, başlarda yazmaya sıcak bakmamış ancak "Olayları bize anlattığın gibi yaz" denince bu işi oldukça iyi başarmış. 

Kitapta tanıdık oyuncularla ilgili anılarını bulacaksınız. Bazen bunları dinlemiş bazen de bizzat şahit olmuş ama anlatımı öyle akıcı ve başarılı ki, sanki dün olmuş olay ve hiçbir ayrıntıyı atlamamış gibi hissettiriyor. Ayrıca konservatuar anıları da ayrı renkli. Sıradışı kişiler ve sıradışı olaylar, gerçekten çok çarpıcı ve eğlenceli bir kitap. 

Hangi anıdan bahsetsem diğeri eksik kalacak, dolayısıyla kitabı alın okuyun, şiddetle tavsiye ediyorum. Çok zevkli zaman geçireceğinizden emin olabilirsiniz :)

4 yorum:

  1. Zafer Algöz'ün kitapları ilgimi çekti ve okumak istedim ama verdiğim paraya değer mi diye de tereddüt ediyorum. Bu yüzden okumayı ertelemiştim ama yorumundan sonra içim rahat bir şekilde satın alacağım. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
  2. Zafer Algöz oyuncu olarak çok beğendiğim bir sanatçıdır. Yazdığını ve bir kitabı olduğunu bilmiyordum. O işi de başarmış olduğuna inanıyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil