17 Aralık 2019 Salı

Yılbaşı süsü dikiş atölyesi

Geçen pazar Antalya Kültür Sanat Merkezi'nin o kadar tatlı bir atölyesi vardı ki, yürüyüşü filan o haftasonu için atlayıp, etkinlikten bir ay önce kayıt oldum. Annem dikiş dikmeyi bildiği için ilk defa ortaokulda patron çıkarıp kendime şort ve bluz takımı dikmiştim. Sonra uzun yıllar tekrar dikişle ilgilenme fırsatım olmadı. Ancak 6-7 yıl önce kendime bir bluz dikmek için heveslendim. Modeli orijinal, uzun kollu bir bluz, sanırım 42 beden patron çıkararak dikmiştim ve bana bol gelmişti, yine de nadiren kullandım. Geçenlerde elime geçti ve bana dar gelmeyen bluzler azaldığı için gözdem bu aralar :)

Neyse atölyeye dönelim, minik süsler yapacağımız için zorlanmayacağımı bilerek gittim. Atölye süresi 2 saatti ve ben 1 tane süsü tamamlayabildim.


Bizim yılbaşı ağacımız böyle, üzerinde süsümü görünce mutlu oluyorum :)

Bu iki saat içinde elle makine dikişi ve gizli dikiş öğrendim. Önce iki kat kumaşın ters tarafına kalıpla deseni çizdik, tersten diktik ve kumaşı çevirdik. İçine boncuk elyaf doldurup gizli dikişle kapattık. En son düğme dikip süsledik. Atölyede biz gelmeden hazırlanıp konulmuş malzemeler şu şekildeydi:


Beyaz yıldızlı kumaşa da yılbaşı ağacını başladım ama dikmeyi bitiremedim. Bazı katılımcılar iki ürün çıkartabildi. Ayrılmadan önce de atölye arkadaşlarımızla böyle bir görüntü verdik. Birbirimizi tanıma fırsatı pek bulamasak da tatlı anlar paylaştık :)

8 yorum:

  1. Keyifli bir atölye çalışması olmuştur ne güzel...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ufak bir iş, yorulmadan sıkılmadan zevkle yaptım

      Sil
  2. Seviyorum ben böyle atölyeleri... İyi ki gitmişsin ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sevdim, yaptığım süs ne kadar değerli benim için anlatamam :) Her gün bakıyorum, dokunup gülümsüyorum :))

      Sil
  3. İki saatlik bir atölye açılmış olması bana enteresan geldi. Bitiremediğiniz ağacı da evde tamamlarsınız nasıl olsa. Bu vesileyle, yeni yılınızı kutlarım. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çok teşekkürler. Sizin de yeni yılınız kutlu olsun 😊

      Sil
  4. Keyifli bir etkinlik olmuş gibi. Ben ahşap boyama ile ilgili atölyeleri seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben dikiş dikmeyeli çok zaman olmuştu ama keyifliydi, ahşap boyamayı ben de çok seviyorum :)

      Sil