15 Aralık 2019 Pazar

Film yorumu: Nobel Adayının Karısı

Bu ara film yorumlarına ağırlık verdim, bunun sebebi yağmurlu havayı evde değerlendirmek istemem. Bu sabah hafif bir kahvaltıdan sonra kendime nispeten az şekerli irmik helvası yapıp yanına da kocaman bir kupa filtre kahve yaptım. İkisiyle birlikte film keyfine başladım. Daha önce not aldığım bir filmdi...


Film edebiyat dalında nobel ödülünü kazanan bir adamın bilgilendirilmesinden, ödül törenine uzanan bir kesiti anlatıyor. Okuma listeme baktım da Maviye İz Süren blogunun tanıtımı sonrasında karar vermişim izlemeye... 

Ödülü almaya ailesiyle birlikte İsveç'e giden adamın hayatının romanını yazmak isteyen bir öğretim görevlisi peşindedir. Aileyi zor bir durumda bırakır çünkü bu ailenin bazı sırları vardır... 

Film cinsiyet ayrımcılığına vurgu yapıyor. Böyle bir eş olmayın diyor bana göre, bir erkeğin gölgesinde kalmak yerine, kadın olarak kendi başarılı kimliğinizi ele geçirin ve bunu taşıma cesareti gösterin. 

Filmi anlatmak süprizleri bozmak olur, fragmanını aşağı bırakıyor ve izlemenizi tavsiye ediyorum :)

5 yorum:

  1. Bu filmi çok uzun zamandır seyretmek istiyorum, hatta bir sürü film var sırada ama ben fil izleyemiyorum bu aralar :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde film izleyemeyen ben, bu haftasonu coştum :D

      Sil
  2. Ben de bu filmi Sibelynka'nın blogunda görmüştüm. İzlesem güzel olur tabii ama maalesef bu aralar film izleyemiyorum. Bir ara bütün işlerimi bırakıp sadece film izleme hayalim var :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayalini gerçekleştirebilirsin, devamlı gözünü dikip bakamasanda işinin arasında açabilirsin :)

      Sil