11 Aralık 2019 Çarşamba

Portakallı Trifle (Benim yaptığım versiyonu)

Merhabalar, İngilizlerin meşhur tatlısı Trifle'den daha önce bahsetmiştim. Malzemelerin bir kısmını almış bekletiyordum. Dün akşamüstü yaptım, arkadaşımla yedik. Benim yaptığım şekliyle tarifini tekrar vereceğim. Şeker karşıtı annem bile beğendiyse gerçekten güzel olduğunu söyleyebilirim.



Bu arada tatlıyı yapmak için çarşıda kupları arayıp almam ayrı bir maceraydı :)) 

Malzemeler:

Kedi dili bisküvi
1 paket krem şanti
1 paket labne peyniri (180 gr)
1/2 bardak süt krem şanti için ve 1/2 bardak bisküviyi ıslatmak için
1 portakal
1 avuç fındık
Bitter damla çikolata
1,5 çorba kaşığı şeker

Yapılışı:

Fındıkları rondodan geçirip bir kaseye alın. Daha sonra rondoya süt, krem şanti ve labne peyniri koyup karıştırın. Portakalı dilimlere ayırıp şekerle birlikte bir taşım, salan suyunu çekene kadar pişirin ve soğumaya bırakın. Bu kuplar biraz büyük, bende bu malzemeyle 3 adet çıktı. Kedi dili bisküviyi ikiye bölüp süt ile ıslatın, tabanına yerleştirin, üzerine portakal dilimini üçe bölüp istediğiniz miktarda, fındık kırığı, damla çikolata, 2 kaşık krema, tekrar kedi dili bisküvi ve aynı malzemeleri katman katman dizin.  

Çok pratik, yarım saatinizi bile almıyor. Afiyet olsun :)

7 yorum: