25 Şubat 2019 Pazartesi

Tahtalı teleferik, Ulupınar, Olimpos gezimiz

Geçen pazar uzun bir aradan sonra günübirlik bir tura kaydoldum. Gitmek istediğim bu turun, her zaman yaptığım gibi, etkinlik bağlantısını birkaç arkadaşıma gönderip, haber verdim ancak kimseye uygun olmayınca tek başıma katıldım. Aslında biraz tek başıma kalmak istiyordum, yeni insanlarla da tanıştım, iyi oldu böyle :)

Kemer'de yer alan Tahtalı dağına 8 yıl kadar önce İsviçreliler tarafından 80 kişi kapasitesinde bir teleferik yapıldı. Yapılması esnasında doğa tahrip edildiği için dağcı ve yürüyüşçülerden tepki almıştı ki tepkili olanlardan biri de bendim ve uzun süre binmeyi düşünmedim. 


O günkü düşüncem ise teleferiğin yeterli derecede sağlam olmayabileceği ve binmemekti ancak rehberimiz teleferiğin yedek halatlarla bağlı ve oldukça güvenli olduğunu söyleyince fikrim değişti. Böylece 726 m. den 2365 m.ye grupla birlikte zirveye çıktım. 



Zirvede 1 saat serbest zamanımız vardı, fotoğraf ve videodan görüneceği gibi yer ve gök bembeyazdı. Bunun sebebi bulutların içinde olmamız ve buranın karla örtülmüş olmasıydı. Adeta bir masal dünyasının içindeydik ancak bu duruma fazla maruz kalmak insanı ürkütüyordu. Dolayısıyla zirvede bulunan binanın içindeki kafeden büyük bir kahve alıp kitabıma göz atmaya başladım, hafif bir kitap olduğundan zirvede olmanın da etkisiyle keyifli zaman geçirdim. Ardından Antalya civarının meşhur, bol bol suların aktığı Ulupınar'ında alabalık yedik. 


Oradan Olimpos Yanartaş'a çıkıp kayaların içinden yanan taşlara bakıp buranın efsanesini dinledik, sonra ben yandaki çimlere uzandım. O ara yanımda fotoğraf çeken iki bayanla tanıştım ve dağdan sohbet ede ede indik. Diğer durağımız Olimpos antik kenti idi. Buraya giriş ücretini yüksek bulup civardaki pansiyonların açık olan birinin kafe'sine oturduk, yanyana uzanan bir kayalık zirve ve bir dağa karşı çay ve kahvelerimizi yudumladık. Bol bol sohbet edip dağların güzelliğinin meditatif etkisiyle dinlendik, derken bir farkettik ki dönüş zamanı gelmiş... Her anlamda doyurucu, çok keyifli bir gün geçirip, yüzümüzde gülümsemeyle evlerimize döndük.

4 yorum:

  1. Geçenlerde tv2 de Rehber programında gördük teleferik ve o karlı dağları, güzel yerler.Tek gezmek bazen daha özgürce oluyor,ne ıyi yapmışsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok güzel Tahtalı, tek gezmek hoşuma gitti :)

      Sil
  2. Güzel yerler ve iyi gezmeler...

    YanıtlaSil