27 Şubat 2019 Çarşamba

Anadolu Nefesli Beşlisi konseri

Dün akşam konserdeydim, gündüz saatlerinde bilet konusunda ufak bir kriz yaşansa da sonrasında sorun çözüldü. Bu konsere bir arkadaşım daha bilet almış, onunla gelecek arkadaşımız sağlık sorunlarından dolayı iptal edince bana sordu, "ben zaten geliyorum, iki kişilik biletim var" deyince onun boşta kalan biletini başka bir arkadaşıma ayarladım. Benimle gelecek olan arkadaşım da sudan bir sebepten iptal etmez mi! Bu sefer benim bir biletim boşta kaldı, neyse iki telefonla hallettim. Bana önceden söz verip sonra başka arkadaşlarıyla program yaptığını söyleyen arkadaşıma başta çok kızsam da, benim de benzer davranışı O'na karşı sergilediğimi hatırladım. Her zaman beni şiir gecelerine davet ederdi, ben de "tamam" deyip genelde gidemezdim. Orada başka arkadaşlar da olduğu için gelemeyeceğimi de haber vermezdim. Sanırım benim bu rahatlığıma karşı bana bunu yaptı, affettim hemen bunu hatırlayıca :)) zaten küs kalamayacak kadar çok seviyorum.


Grubu kısaca tanıtayım:

Flüt: Cem Önertürk
Obua: Ufuk Soygürbüz
Klarinet: Kıvanç Fındıklı
Fagot: Ozan Evruk
Korno: Hüseyin Uçar

1800'lü yıllardan başlayıp 1900'lü yılların sonlarına kadar Paris-İstanbul arası sefer yapan bir tren varmış, adı L'orient Express. Pek çok Avrupa ülkesine uğruyormuş bu tren ve İstanbul'a kadar toplam 81 saat kadar sürüyormuş yolculuk. Konserin teması, bu trenin uğradığı ülkelere ait bestelerin çalınmasıydı. Eserleri dinlerken bu trenin seferleri esnasında çekilmiş siyah-beyaz videoları da izledik. Konserin bir tema dahilinde gerçekleşmesi, en ilgi çekici yanlarından biriydi bence. Sanırım çalgılar nefesli olduğu için eserler kısa bestelenmişti, seçtikleri her besteciden 3-4 parça çaldılar.  En son çaldıkları eser, İstanbul'a ait parçalardan "Üsküdar'a Gideriken" di, çok alkış aldı. Grup üyelerinin işlerini severek yaptıkları her hallerinden belliydi, heyecanları tüm salona yansıdı, grubun enerjisini çok sevdim. Konser bittiğinde salon yıkılıyordu, bu alkışın birazını da tiyatronun almasını istediğim içimden geçti açıkçası. Yazısını da yazdığım, izlediğim son oyun neredeyse hiç alkış almadı, oysa oyuncular iyi bir performans sergilemişlerdi.

Neyse konsere dönelim, masalara dağıtılmış olan konserle ilgili broşürlerden biraz bilgi vereyim. Anadolu nefesli beşlisi grubu'nun amaçlarından biri de geleneksel müzik kültürümüz içindeki ezgileri modern batı enstrümanlarıyla buluşturmakmış. Bu konserin kapsamına dahil değildi ama grup ayrıca Anadolu'nun zengin geleneksel müziklerinden derlenen türkülerini, aşıklarımızın deyişlerini yeni bir anlayış içinde yorumlamakta ve binlerce yıl öncesinden gelerek hala devam eden geleneksel müzik kültürünün, acılarla ve sevinçlerle harmanlanmış eşsiz örneklerini repertuarlarında bulundurmaktaymış, grubu izleme fırsatı bulanlara iyi seyirler...

1 yorum:

  1. Merhaba, Değerli Blog Arkadaşım; İnsana Davet sitesinde "Blog Keşif Etkinliği ve Önemli Duyuru" başlıklı yazımızda size de yer verdik. Hemde önemli bir duyuru içeriyor... Bakmak isterseniz beklerim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil