15 Şubat 2019 Cuma

On binlerce kağnı - Fakir Baykurt

Fakir Baykurt'un 2-3 sayfalık öyküleri yer alıyor bu kitabında. Köylünün ağızından yazılmış, köy yaşamını anlatıyor. Köy hayatı zordur; köylünün sırtındaki ağır işler, ağalık düzeni, sömürü, cahillik, acımasızlık, dedikodu gibi her türlü olaya değinmiş yazar. Bazıları kurgu olabilir ama çoğu kulaktan kulağa yayılmış ve yazar tarafından kaleme alınmış bence bu öykülerin. Bazıları ders verir nitelikte...

Şu ünlü "Ben sana paşa olamazsın demedim, adam olamasın dedim!" sözünün öyküsü de Fakir Baykurt'a aitmiş, bu öykü de kitapta mevcut.


Kitap köylünün yaşantısını çok güzel aksettiriyor, biraz içiniz buruluyor okurken ancak şehirlinin bilmediği bir dünya ve çok renkli, zihinde haz bırakıyor. İnsanların bizim gibi sanal dertleri olmadığını, gerçek bir yaşam mücadelesi verdiklerini hissediyorsunuz, tavsiye ediyorum.

10 yorum:

  1. çok severek okuduğum bir yazardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç tanıştığım bir yazar oldu ama ben de çok sevdim

      Sil
  2. Paylaşımlarınızı severek takip etmeye çalışıyorum daha nice paylaşımlarınız olur inşaallah...Sıkılmadan dirayetle :)...Selam ve Dua ile...

    Selam ziyareti :)

    YanıtlaSil
  3. Henüz hiç bir kitabını okumadım. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Yazar için başlangıç kitabı olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, evet başlangıç için iyi bir kitap.

      Sil
  4. Köylü şivesiyle de yazıldıysa tadından yenmez sanki...

    YanıtlaSil
  5. blogunuzu yeni keşfettim ve sizi izlemeye aldım. sizi de bloguma bekliyorum. Geniş kitleler oluşturmak güzeldir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma hoş geldiniz :) Ben de blogunuza göz atacağım şimdi...

      Sil