9 Ocak 2017 Pazartesi

Ben bir yılbaşı sofrası daha istiyorum :)

Sen hala orada mısın? Diyenler olabilir :) Ama benim 7 Şubatta doğumgünüm var ve aynı böyle bir sofrayı ve aile dostlarımızı o gün de istiyorum!!!


Hindi ve iç pilavı komşumuz pişirdi, ben 2 tane meze yapacağımdan bahsetmiştim. Birisi turplu havuçlu salata, diğeri de yoğurtlu ıspanak salatası oldu. Yarım kilo ıspanağı yıkarken ellerim dondu ve gece boyunca ısıtamadığım ellerimden dolayı başka hiçbir iş yapmadım :D Anlaşılacağı üzere yemek bizde yendi, karşı komşumuza verdiğimiz hindi ve pirinç ile hindiyi doldurup pişirmek O'na düştü. 

Seneye evde istediğim birşey var: Büyük bir yılbaşı ağacı! Seneye mutlaka benim olmalı, güzelce süslemeliyim. Bu sene çok özendim.

Gönül isterdi ki resimdeki gibi olsun, evimizin bahçesinde, ama Antalya'da sahile yakın evimizde bu manzarayı yaratmak mümkün değil. Sahip olduklarımızla mutlu olmalıyız değil mi? Evimizin bahçeli olmaması de çok önemli değil ;)

Şimdi yaptığım salataların tariflerine geçeyim. Bunları evdeki bilgisayarıma kaydettiğim için tam tarifleri internet yardımıyla deneyimlediğim gibi yazacağım. İkisi de çok lezzetli oldu, belki de siz bunları zaten günlük hayatta bile yapıp yiyorsunuz. Yapmıyorduysanız da kolayca yapabilirsiniz. Oldukça basit, çok özel tarifler değiller ama çok lezzetliler.



Turplu Havuçlu Salata

2 büyük boy havuç
1 büyük boy turp
1 limonun suyu
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz

Havuçları ve turpu yıkayıp, soyup robatta rendeledim. Bir çay bardağında limon suyu, zeytinyağı ve tuzu karıştırıp servis tabağına aldığım malzemeyle karıştırdım. Hepsi bu kadar!

Yoğurtlu Ispanak Salatası

1/2 kg veya bir demet ıspanak
2-3 yemek kaşığı ayçiçek yağı
4-5 tepeleme yemek kaşığı yoğurt (süzme yoğurt daha iyi olur)
2-3 diş sarımsak
Tuz
Süslemek için: 
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Pul biber

Ispanakları güzelce yıkayın (Salatanın en zor kısmı). Ben sirkeli suda da bekletip tekrar yıkadım. Yapraklarla sapları ayırın. Sapları doğrayıp ayçiçek yağında kavurun. Sertliği kalmayınca daha büyük doğrayabileceğiniz yapraklarla birlikte üzerini kapatıp pişirin. İyice ölmesin, ıspaanak yaprakları çiğ bile yenebiliyor biliyorsunuz. Piştikten sonra soğutun. 2-3 diş sarımsağı ezip yoğurtla daha sonra bunu ıspanakla karıştırın. Servis tabaklarına aldıktan sonra üzerine zeytinyağı gezdirip pul biberle süsleyin. Afiyet olsun!

Güzel bir sofra hazırlama fikrim söylediğim gibi doğumgünümde de var. Ama belki bu sefer arkadaşlarıma özel olur. Eminim yepyeni bir menü hazırlarım, o güne kadar araştırıp göreceğiz. İyi bir hafta olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder