27 Kasım 2021 Cumartesi

DUNE film yorumu

Bu ara bilimsel dergi makalelerine yaptığım hakemlik işlerine hız verdim. Aslında bir anda hepsinin üstüste gönderilmesi de etkili oldu. Devamlı bunları oku, eleştir biraz blogdan koptuğumu hissettim, yazıları okumam yavaşlamıştı. Kitap okuyamıyorum, okuma kapasitemi onlarla biraz da bloglarla doldurdum  son zamanlarda :)

Dune'u izleyeli birkaç hafta oldu. Çok çok beğendim, film bittikten sonra sinema salonunda kimse yerinden kıpırdayamadı, insanı çok etkisi altına alan bir film. Hala vizyonda burada, kaçırmayın izleyin son günleri olması lazım..

Türkçe adıyla Çöl Gezegeni olan filmde olaylar 10191 yılında geçiyor. Tüm gezegenlere hakim bir imparatorluk ayrıca her gezegenin kendi yönetici kralı bulunmakta. Dünyaya benzeyen bir gezegende hakim olan kralı (Dük Leto'yu) gezegenlerarası imparator,  Arrakis'in (çöl gezegeni) hakimi olması için görevlendirir. 

Burası her yerin çöl kumu olduğu, çok ağır şartlarda yaşamın devam ettiği, güneşinin çok etkili olduğu evrenin en tehlikeli gezegenidir. Kum içerisinde baharat denilen, petrol işlevi gören madde, gezegenin ekonomisi için çok önemlidir. Dük, görevlendirildiği için bu gezegende hakimiyetini ilan eder ancak daha sonra bunun gezegenlerarası imparatorun hanedanlığına karşı kurduğu bir tuzak olduğu ortaya çıkar. 

Filmde dükün oğlu Paul Atreides'in (Timothée Chalamet) bu gezegenle özel bir bağı vardır. Rüyalarında gezegende yaşayacakları olayları görmektedir ve buraya gelince şaşırtıcı derecede uyum sağlayabilmiştir. Bu durum O'nun bu gezegenin yerel halkı olan Fremenler tarafından 'seçilmiş kişi' olduğu inancını doğurur.

Kitaplarını da okumak isterdim, belki bir süre sonra başlarım. Serinin devamı da çekiliyor. Chamalet çok çekici bir varis ve iyi bir oyuncu. Filmi Facebook'tan, Timothée Chalamet'i de Instagram'dan takibe aldım. Daha önce söylediğim gibi, özellikle bilim kurgu sevenlerin kaçırmamasını tavsiye ederim. Haftasonunuz mutlu geçsin ❤

23 yorum:

  1. Filmden sonra kitaplar daha çok görünür oldu sosyal medyada. Hemen hemen hepimizde kitaplara dair merakı iyice arttırdı film. Ben de okuyabilmeyi umuyorum, bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce kitaplarını görmüştüm ama şimdi okunmaya değer olduğuna iyice kanaat getirdim ben de :)

      Sil
  2. Yıllardır bu filmi bekliyordum diyen bir blog arkadasım sayesinde adını öğrendim:) eskisi kadar ilgimi çekmiyor bu türler, yani meta evrene zorla itiliyorken insanoğlu olarak, bat dünya bat demek istiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de eskidendi bunlar diye düşünüyordum, özellikle 'seçilmiş kişi' bayat gelmişti ama izleyince hala seviyormuşum dedim :)

      Sil
  3. Kitaplarını okumadım. Doğrudan filmi izleyince yeterince anlaşılmaz diyenler vardı. Aslında uzun zamandır sinemaya gitmedim, üşenmezsem belki izlemeye giderim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi anlaşılır buldum ben. Üşenme git bence, haftaiçi daha tenha oluyor sinema:)

      Sil
  4. Filmi heyecanla bekliyordum ve nedense çıktı çıkalı bir türlü izleyemedim. Sinema salonlarındaki film kalitesini etkileyen uygulamaların haberleri ve yaşadığım yerdeki sinemanın hayli kalitesiz oluşu nedeniyle sanırım bu gecikme. Bu arada işlerinizde kolaylıklar dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım kaliteli bir şekilde kısa zamanda izleyebilirsiniz. Teşekkürler :)

      Sil
  5. ben de en kısa zaömanda kitabını okuyacağım e kitap olarak satın aldım

    YanıtlaSil
  6. Merak ettim. Ama kitabı varsa önce kitabını okuyayım. Kitabını da duymamışım

    YanıtlaSil
  7. ben de bu öneriyi değerlendireyim bu hafta sonu

    YanıtlaSil
  8. Çok popüler oldu değil mi, birkaç yerde daha görmüşlüğüm var kendisini. Popüler olandan kaçmaya çalışsam da bir şekilde onun önünde buluyorum kendimi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben popüler olmadan önce kafayı bu seriye taktığım için beni etkilemedi :) Normalde popüler kültürden uzak duruyorum ben de

      Sil
  9. Çok etkileyiciymiş sanırım ben de bir ara izleme taraftarıyım.

    YanıtlaSil
  10. Kitabını okumadan filmi izlemek istemiyorum. yoksa hevesim kaçıyor. Ama film hakkında çok fazla olumlu yoruma rastladım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet izlememeye dayanabilirseniz çok iyi fikir :)

      Sil
  11. Kitabını okumadım. Filmi bayağı popüler oldu. Tür çok ilgimi çekmediği için izlemeyi düşünmedim. Eskiden olsa sırf meraktan giderdim belki ama üç senedir sinemaya gitmeyince insan tembelleşiyor. Nasıl olsa bilgisayardan ya da Netflix'ten izlerim diye düşünmeye başlıyorsun. Sen bu kadar beğendiysen mutlaka izlerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ev rahat geliyor ama sinemada izlemek bambaşka :)

      Sil
  12. sinemada film izlemeyi özledimm, merak ettim bu arada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı klişeleri var ama beğenirsin özellikle bilim kurgu türünü seviyorsan :)

      Sil