10 Kasım 2021 Çarşamba

Bir Noel Şarkısı - Charles Dickens kitap yorumu

Charles Dickens'ın İki Şehrin Hikayesi romanından çok etkilenmiştim. Kitabın girişinde İki Şehrin Hikayesi'yle Fransız Devrimi'ni en iyi anlatan yazar olarak kabul edildiği yazılmış. Başka bir romanını okuma fırsatı da bulamamıştım şimdiye kadar, kütüphanede karşıma çıkınca hemen ödünç aldım. 


Yazar 1812'de benimle aynı gün doğmuş, 7 Şubat'ta yani :) Keşke hayal gücüm biraz O'na çekseymiş :))
Kitabın sunuş kısmındaki kısa yazısı çok hoşuma gitti, ne kadar mütevazı dedim. Aynen aktarıyorum...

Bir fikrin hayaletini hayata döndürmek amacıyla bu hayaletli küçük kitabı yazmaya giriştim. Bu durum okurlarımın kendilerine, birbirlerine, mevsime ya da bana kızmasına sebep olmasın. Kitap, evlerine musallat olsun ve kimse elinden düşürmek istemesin.

Sadık dostları ve hizmetkarları,
C. D. 
Aralık, 1843

Çok tatlı yazmamış mı ❤😊

Scrooge ve Marley ortak olarak çalışırken Marley vefat eder, bundan sonra Scrooge işin tek patronu olarak devam etmektedir. Çalışanlarına karşı acımasız davranmakta ve onları düşük ücretle çalıştırmaktadır. Noel arifesi gelmiştir ve O'na iyi dileklerini sunan yeğenini tersler çünkü O'nun için günün özel bir yanı yoktur. O akşam eve gittiğinde eski ortağı Marley hayalet olarak ortaya çıkar. Hayatını yanlış yaşadığına dair öğütler verecek ve kendisini üç hayaletin ziyaret edeceğini bildirecektir...

Kitabı beğendim, Scrooge'ın aldığı derslerden ben de payımı aldım. Tek bir alıntı paylaşacağım:

🌸 "İşmiş!" diye haykırdı Hayalet. Yine ellerini ovuşturuyordu. "Benim işim insanlıktı. Benim işim toplumun refahıydı; hayırseverlik, merhamet, müsamaha ve iyi niyet... Hepsi benim işimdi. Ticari işlerim esas işimin devasa okyanusunda bir damla sudan ibaretti!"

12 yorum:

  1. Çok güzel ve ilgi çekici duruyor:)

    YanıtlaSil
  2. Kitabı hiç duymamıştım sanırım. Kapağı ve yazarın notu hoşmuş gerçekten. Kitabı not alayım, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  3. Ben Dickensi aşırı severim bunu okumamistim hemen alayim

    YanıtlaSil
  4. Çok iyi bir yazar, bu kitabını merak ettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim, tanıdık ama yeni gibi bir his uyandırıyor :)

      Sil
  5. Geçen gün arkadaşım bana İki Şehrin Hikâyesi'ni önerdi ve aynen senin yazdığını söyledi. Fransız Devrimi'ni çok iyi anlatıyor, dedi. Yazarı henüz hiç okumadım ama seneye mutlaka bir yerden başlayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki şehrin hikayesi'nden başlamanı öneririm :)

      Sil
  6. İki Şehrin Hikayesini henüz okuyamadım. Ama okuyacaklarım listesinde. Ancak bu kitabı okudum. Bence basit bir kitap gibi görünse de çok önemli bir mesajı var. Bir de çok güzel bir animasyon filmi var bunun. Onu da tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Animasyon filmi olduğunu bilmiyordum, bir ara izleyeyim, teşekkürler.

      Sil