19 Kasım 2021 Cuma

Blog yorumları (Mim)

 Bir Yıldızın Hikayesi blogunun başlattığı mime ben de katılayım dedim, aslında yazı yazmak istiyorum, belki bu mimin adından son zamanlarda yaptıklarımı anlattığım bir yazı da gelir :)


💫Yaptığınız paylaşımlarla ilgili yorum alışverişine önem verenlerden misiniz?
Yazarken yorum gelip gelmeyeceği önemli olmuyor ama gelince mutlu oluyorum. Yorum yazmakta sıkıntı çeken biriyim, aklıma bazen yazacak birşey gelmiyor dolayısıyla yazılmıyorsa pek dert etmiyorum.

💫Yorum geldiğinde iade-i ziyaret yapar mısınız?
Hemen apar topar o bloga gideyim, bir yorum yapayım gibi bir telaşım yok. Son yazdığı yazıya veya sonradan yazacağı bir yazıya söyleyecek birşeyim varsa yorum yaparım. Takip etmediğim bir blogsa blogunu inceleyip beğenirsem takibe alırım.

💫Okunmadan yorum bırakıldığını ya da hızlıca göz gezdirildiğini hissettiğiniz olur mu?
Bir kişi haricinde bunu yapana hiç rastlamadım. Reklam amaçlı yorumları da saymazsak yapılan yorumlar bana yazılarımın dikkatle okunmuş izlenimini verdi. Teşekkür ediyorum ❤

💫 Önünüzdeki yazıyı okuduktan sonra o yazıya gelen diğer yorumları da okur musunuz?
Bazen okuyorum, bazı zamanlarda ise okumuyorum. Az yorum varsa okuyorum genellikle.

💫Yazınıza gelen yorumları cevaplar mısınız?
Hepsini cevaplarım. Yorumları bir diyalog fırsatı olarak algıladığım için cevapsız bırakmak hoşuma gitmez.

💫Yorumları biriktirip hepsini aynı anda mı açarsınız? Neden?
Blogumda yapılan yorumlar için onay istemediğimden biriktirme gibi bir durum yok. Fırsatım varsa gördüğüm zaman cevaplarım. Bazen cevap vermem zaman alır ama ne yazayım diye düşünüyorumdur aklımın bir köşesinde :)

💫Yazıyı okuduğunuz halde yorum bırakmadan ayrıldığınız olur mu?
Çok olur. Genellikle takip ettiğim herkesin her yazısını okurum. Çalışma arasında okuyorsam yorum bırakmam, yazacak birşey bulamadığım da çok olur.

💫En az ve en fazla yorum alan paylaşımlarınız hangileri hatırlıyor musunuz?
Hatırlamıyorum ama kitap veya film yorumlarından çok günlük hayatımı anlattığım yazılar daha çok okunup yorum alıyor sanırım. Bazen de herkesin favorisi olan bir kitap okuyorum tesadüfen, onlara çok yorum geliyor. Film değerlendirdiğim zaman daha az yorum alıyorum.

💫Hiç yorum almayan yazınız oldu mu?
Blogu ilk açtığımda arkadaşlarıma yazılarımı okutuyordum ve yorum alıyordum, ilerleyen zamanlarda haber vermez oldum, blog camiaası da blogumu yeni yeni keşfediyordu, o süreçte yorum almıyordum. 

💫Daha önce hiç etkileşim olmadan, tesadüfen  tek bir yorumunu beğenip takibe aldığınız biri oldu mu? 
Hiç etkileşimim olmayan kişilerden yorum aldım. Yorumunu beğendiğim için değil de, yorum yapan kişinin bloguna ulaşabildiysem ve göz attığımda okumak istediğimi hissettiysem takibe aldım.

💫Size göre yorum bırakmada en iyi ve en sürekli olan bloglar hangileri? (en az üç isim veriniz)
Beni blogumda hiç yanlız bırakmayanlar, Şule (Sule Uzundere Blog), Duygu (Duygu'nun Mekanı) ve Bahar (Maviye İz Süren). Çok teşekkür ederim 😊🙏💖💖💖

12 yorum:

  1. Maalesef reklam amaçlı, yazıyı okumadan yapılan anlamsız yorumlar wordpress bloglarda çok fazla oluyor. İnsanlar backlink avlamak adına bu tarz eylemlerden kaçınmıyor. Üzücü bir durum en azından benim için. Blogspot bloglarını yorum ve takip adına daha samimi buluyorum bu nedenle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wordpress'e geçmeyi düşünüyordum bir ara, blogger da kalmam iyi olmuş o zaman :)

      Sil
  2. Günlük yaşam dediğiniz gibi daha çok ilgi görüyor:) Aşağı yukarı aynı şeyleri izleyip okuduğumuz için muhtemelen .

    Mime katılan bloglardan ( gözden kaçırdığım varsa bilmiyorum tabi, yoktur umarım ) edindiğim izlenim hepimizin ortak noktada buluşuyor oluşu.Güzel bu bence.Anlaşılır olmak karşı tarafı anlayabilmeyi beraberinde getiriyor.

    Mutlu günler dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben mimi yapmadan önce etkilenmemek için diğer yazıları okumamıştım, şimdi görüyorum ki ortak noktalar bayağı çok :)

      Sil
  3. Yorumlar samimiyetle yapıldıktan sonra güzel tabi. Laf olsun diye yapılanlar gözüme çok batar. Yorumlar önemli, çünkü insanların ne düşündüğünü merak ederim. Mesela bir film izlerken bile ortamdaki insanların ifadesine dikkat ederim, benle aynı mı hissediyorlar o an diye.
    Cevapların güzel olmuş, beni andığın için de teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yorum yapmak da bir yazı yayınlamak kadar ciddi bir iş. Dikkatle okuyup akıllıca yazmak gerekiyor.

      Ben de teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Sevgili Işın bu mimi yaptığın için çok teşekkür ederim. Çok mutlu oldum. Cevaplarını da çok içten buldum. Bu mimle birlikte yorumlaşma trafiğimin azaldığı pek çok kişiyle yeniden iletişime geçtim. Sen de onlardan birisin. Daim olsun inşallah :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben bu mimi cevaplarken çok zevk aldım :) Yorumlaşma trafiğimizi arttıralım bence de :))

      Sil
  5. ne çok reklam yapmaya çalışan varmış bloglarda ya, herkes bundan şikayet etmiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yurtiçi ve yurtdışı reklam içerikli yorumlar gelebiliyor..

      Sil
  6. güzel cevaplar, önceden yorum konusunda daha aktiftim:)
    sen de iyi ki varsın kuzucummmm, teşekkür ederim içten paylaşımların için:)

    YanıtlaSil