3 Ekim 2021 Pazar

Sebzeli makarna ve Yaz turşusu

Bu pazar evdeyim, zamanımı bana değişik gelen tarifleri deneyerek geçirmek istiyordum. Bunun için Pinterest'ten bazı tarifleri kaydedip cuma günü gerekli malzemeleri pazardan aldım. Sebze ağırlıklı tarifler seçtim, hem taze taze almak iyi oluyor hem de sağlıklı. 

İlk olarak Yaz turşusu yaptım. Kışa hazırlık olarak yaptım ama hepi topu iki kavanoz çıktı. Bozulmazsa yılbaşında ablamlar geldiğinde açmak istiyorum. Kullandığım biberler ise çok acıymış, elim hala buram buram yanıyor. 


Aslında iki kavanozluk daha malzeme var. Önümüzdeki günlerde onları da kullanarak tekrar yapabilirim. Tarifi Yemek Cini sitesinden aldım. Tariften farklı olarak 4-5 diş fazla sarımsak kullandım. İsteğe bağlı kullanın denilen dereotu, nane ve maydonozu üzerine ekledim, tarifi hemen BURAYA link vereyim..

Öğleye doğru da Sebzeli Makarna yı yaptım. Pratik bir tarif diyebilirim. Yemeği yapmaya başlamadan karnım acıkmıştı ve öğle yemeğine yetişti. Bu tarifi de Nefis Yemek Tarifleri sitesinden aldım. Bunda da sarımsağı arttırdım, 5-6 diş kadar. 4 büyük yaprak ıspanağı 6-7 yapraklı kök olarak değiştirdim. Pırasayı tarifteki gibi 2 adet kullandım. Bu mevsimde pırasa yeşillik satan tezgahlarda az miktarda ve pahalı olarak satılıyor ama 2 adet alınca sorun olmadı. Havucu da 2 yerine 3 adet kullandım. Makarnayı ise 1/2 paket kullandım. Tarifi baştan yazabilirmişim ama üşendim şimdi ;) BURADAN ulaşabilirsiniz.


Üzerine birazcık eski kaşar rendesi diyor tarif ama ben biraz beyaz peyniri ezip süsledim. Bu şekilde bol malzemeli ve güzel oluyor makarna. Hamurdan çok sebze yiyorsunuz, makarnayı benim gibi yarım paket kullanmanızı tavsiye ederim, bir de makarna tam buğday unlu olmalı.

Çok severek yedik bu yemeği, hatta yalnız yaşayan yaşlı bir komşumuz var O'nunla da paylaştık. Tarifleri denerseniz afiyet olsun şimdiden. Mutlu pazarlar ❤

6 yorum:

  1. makarnayı deneyeceğim, kolay gelsin afiyetle yiyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, size de kolaylıklar diliyorum :)

      Sil
  2. Sebzeli makarnayı severim ama pırasalı istemem sanırım. Bol domatesli, salçalı seviyorum en çok. :) Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle ben de çok severim. Bir de üzerine sarımsaklı yoğurt dökülürse harika olur :)

      Sil
  3. Turşu sevmem ama makarnanın her haline bayılırım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makarnayı hamur içerdiği için fazla yapmayıp her daim özleyenlerdenim :)

      Sil