5 Ekim 2021 Salı

Diyet | Ömer Seyfettin

 Ömer Seyfettin'in bu kitabını Sesli edebiyat kulübü YouTube kanalında dinledim. Facebook'ta sesli kitapların linklerini yayınlayan bir sayfayı takip ediyorum. Orada görünce kaydetmiştim. Ömer Seyfettin okumayalı çok olmuştu ve hikayelerini özlediğimi hissetmiştim. 

Kitapta Ali Usta'nın hikayesi anlatılıyor. Ali, kimseye minneti olmayan bir demir ustası ve yeniçerilerin kılıç ve bıçaklarını yapıyor, o kadar başarılı... Yanlız yaşıyor ve bu nereden geldiğini bilmedikleri adam, kasaba halkı için biraz gizemli. Bir akşam hırsızlık yapan bir grup, yakalanmamak için Ali'nin dükkanına deliller bırakıyor ve kaçıyor. Böylece, Ali usta hırsızlıkla suçlanıyor ve Osmanlı zamanında böyle bir suçun cezası çok ağır.

Ali usta bahtsız ama yiğit bir adam. Sonu beni şok etti, unutmuşum Ömer Seyfettin'in çarpıcı tarzını dedirtti. Dinlemek isterseniz videoyu aşağıya bırakıyorum. Sevgiler ❤


10 yorum:

  1. Çok da uzun değilmiş, dinleyeceğim. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de bu sesli kitap olayını deneyimlemek istedim ama bir kez yapabildim. Kısa, küçük bir hikayeydi ve benlik olmadığına karar verdim. Odaklanamıyor ve bir süre sonra kopuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinlerken başka birşeyle ilgilenmemek gerekiyor :)

      Sil
  3. İlgilenirseniz ben de kitap seslendiriyorum.

    YanıtlaSil
  4. Bu öykünün sonunu hatırlıyorum. Ömer Seyfettin'in bazı kitapları çok çarpıcı oluyor. bu da onlardan biri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu kadar gururlu bir insanı ezersen öyle olacağı bu.

      Sil