11 Ekim 2021 Pazartesi

East of Eden film yorumu

 Bu film Steinbeck'in aynı adlı romanından senaryolaştırılmış. İnci'yi okurken önsözünde bu filmden bahsediyordu. Merakla izledim ama daha önce de bahsettiğim gibi akşamları internetin devamlı kopması filmi uzun bir zaman diliminde bitirmeme neden oldu.


Filmin başrol oyuncusu James Dean. Lise yıllarımda adını duymuş fakat filmini izleme fırsatı bulamamıştım. Araba yarışına çok meraklıymış James Dean ve sürat yüzünden genç yaşta hayatını kaybetmiş. Oyunculuğundan çok etkilendim, çok da yakışıklı. Filmde biraz serseri bir karakteri canlandırıyor, genellikle filmlerinde asi genci oynuyormuş duyduğum kadarıyla. 

Filmde babası ve erkek kardeşiyle yaşamaktadır. Babası oğullarına annelerinin öldüğünü inandırsa da, Cal bir gün O'nun yaşadığını ve zengin bir kadın olduğunu öğrenir. O zamandan sonra O'nunla konuşmak için her yolu dener. Sonunda amacına ulaşır ve tarım üretimi yapmak amacıyla annesinden para ister. Amacı babasının lahana ticareti yaparken kaybettiği parayı geri kazanmaktır.

Konuyu çok detaylandırmak istemiyorum burada, bahsettiğim kadar basit değil. Karmaşık ilişki bağlantıları ve duygular var filmde. Sonu ise çok duygusal, beni ağlattı. Sanırım biraz da James Dean'i erken kaybettiğimiz için ağladım. 

Çok kaliteli ve güzel bir film, izlenmesi gerektiğini düşünüyorum. Sevgiler ❤

9 yorum:

  1. Daha önce hiç denk gelmedim bu filme ama bakılabilir gibi duruyor:)

    YanıtlaSil
  2. Filmi izlemedim duymamıştım da pek ilgimi çekmedi doğrusu ama babasının neden annesini öldü olarak tanıttığını merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım çok aşıkken bu aşk nefrete dönüşmüş. Baba bağ kurmak istememiş, anne de çocuklarını reddetmiş.

      Sil
  3. Merhaba, yazınızla ilgili değil ama sizin görmeniz için yazıyorum bu yorumu... Konuşmuştuk zaten yine. :) Kitapları sevdiğinizi biliyorum, benim de yeni kitabım yayımlandı, blog'umdaki en son yazımda linkini bıraktım. Polisiye ve romantizm. Bir kış romanı. Okursanız uzun uzun detaylı kitap eleştirinizi mutlaka beklerim blog'unuzda. Çok sevgiler! :)

    YanıtlaSil
  4. Bu filmi duymamıştım. Oyuncunun diğer filmini izledim. Asi Gençlik'ti sanırım adı. Zaten yanlış hatırlamıyorsam sadece üç filmde oynamış. Çok erken yaşta ölmesi çok acı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hakkında bilgi sahibi olunca ve oyunculuğunu izleyince çok acı geldi bana da.

      Sil
  5. Filmin kapak tasarımı tek başına epey "beni izleme" der gibi duruyor. Sanıyorum eskiden kapak tasarımına gereken önem verilmiyormuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hoş buldum, belki de filmi beğendiğim içindir :)

      Sil