28 Mart 2021 Pazar

Mr. Banks film yorumu

 Film, Mary Poppins kitabının filminin yapılmasının hikayesini anlatıyor. Ben izlemedim ama Mary Poppins'in filmi var ve sanırım Poppins bu çocuk filminde bir dadı... Böyle tahmin ediyorum çünkü ben üniversite 1. sınıfı bitirdiğim yaz au-pair olarak İngiltere'ye gitmiş ve sekiz yaşında bir kıza bakmıştım, ayrıca bol bol süpürge ve ütü yaptığımı hatırlıyorum :) Neyse benimle bu İngiliz aileye aracı olan firmanın ismi Mary Poppins'ti. 

Walt Disney (Tom Hanks) yirmi yıldır bu kitabın haklarının peşindedir. Kitap dünya çapında çok popüler olup fenomen haline gelmiştir ayrıca çocuklarının kitaba hayran olması bu konuda O'nu tetiklemektedir. Kitabın yazarı olan Bayan Travers (Emma Thompson) ise kitabının sıradan bir Hollywood filmine dönüştürülerek bozulmasından korkmaktadır. Ancak ekonomik şartların kendisini zorlamasından dolayı İngiltere'deki evinden kalkıp Amerika'daki Disney Stüdyolarına gider ve yayın haklarını vermeden filmin her aşamasında kontrolü eline almak ister. 

Filmde ara ara Bayan Travers geçmişi hatırlıyor, çocukluğunu izliyoruz. Babasıyla farklı bir iletişimi var, hayal gücüyle devamlı oyunlar yaratan babasına hayran. Ancak babası iş hayatında sorumsuz ayrıca zamanla alkolik olmuştur, bir süre sonra da ölümcül bir hastalığa yakalanır. 


Bayan Travers, bu kitapta aslında ailesinden, özellikle babasından ve çocukluğundan bahsetmektedir, o yüzden yapılan en ufak müdahaleye karşı çok hassastır, bayağı huysuz davranır film yapımcılarına karşı.


Travers'ın devamlı Walt Disney oyuncakları, şekerlemeler, çikolatalar ve pastalarla kandırılmaya çalışılması çok komikti. Film çok güzeldi bence. Filmin sonunda Bayan Travers'la birlikte ağlamış olabilirim. Eğlenceli ve aynı zamanda duygusal bir film, izlemeyi düşünenlere şimdiden iyi seyirler ❤

5 yorum:

  1. Tam benim tarzım bir filmmiş, seyretmek isterim bende:)

    YanıtlaSil
  2. hemen not ettim Tom Hanks filmlerini genelde izlediğimi düşünüyordum ama bu filmi kaçırmışım, duymamışım bile :)

    YanıtlaSil
  3. Bu filmi yıllar önce duymuştum ama zamanla aklımdan çıkmış. Yazar gerçekten yapımcılara çok zorluk çıkartmış diye okuduğumu hatırlıyorum. İlgimi çekti, ben bunu izlerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazar çok titiz davranıyor 😁 iyi seyirler 😊

      Sil