17 Mart 2021 Çarşamba

İlişkilerimize bakış açımız doğru mu?

Bu sabah Greater Good Science sitesinde bir makale okudum, onun bir kısmını kendi yorumumla sizinle paylaşmak istiyorum. Benim emailimin tanıtımlar kısmına bazı sitelerden iletiler geliyor. Bu da onlardan biri, normalde onları okumaya fırsatım olmaz ama bu sabah erken kalkınca göz atayım dedim ve bu yazı hoşuma gitti...


İş yerinde performansınız ışıl ışıl parlarken bile bazı ufak sorunlar olabilir ve bunlar sizi rahatsız eder. Oysa ki iyi giden şeyler, kötülerden daha fazladır ama aksi giden şeyleri görmezden gelmeyiz, tıpkı ilişkilerimizde yaptığımız gibi. 

Hepimizin olumsuzluk önyargısı veya deneyimlerin kötü yönlerine odaklanma eğilimi vardır. Bu bizi ilişkimiz için olması gerekenden daha fazla eleştirmeye iter. İlişkimizin ilerlediği yol boyunca, iyi zamanları hafife alıyor ve ortaklığımızı gereğinden az takdir ediyoruz. Sorunlar göze çarparlar, partnerimizin duyarsız sözlerine, dağınık ruh hallerine dikkatimizi veririz. Eğer ilişki kıvılcımını biraz yitirmişse hep sorunlara odaklanırız. Aslında gerçekte iyi olanları göremiyoruz ya da gözden kaçırıyoruz. Küçük problemleri sanki ilişkiyi meydana getiren şeylermiş gibi algılıyoruz. 

Sorunlar üzerinde çalışmak uzun vadeli bir ilişkiyi geliştirmenin bir yolu olsa da, partnerinizin iyi nitelikleri ve ilişkinizin olumlu yönleri üzerinde düşünmek de aynı derecede önemlidir.

Bakış açınızı değiştirmek için, ilişkinizin istikrarlı, tutarlı ve rahat yönlerine daha fazla dikkat ederek başlayın. Bu barışçıl, drama içermeyen, eğlenceli unsurlarının unutulması kolaydır, ancak bunlar güç kaynaklarıdır.

Aşağıda belirtilen unsurlar, araştırmaların öne sürdüğü sağlıklı ilişkilerin 10 temel dayanağını oluşturuyor ve kalıcı bir bağ için anahtar niteliğinde. Bunların çoğu muhtemelen kendi ilişkinizde mevcuttur; sadece durup düşünmeniz ve dikkat etmeniz gerekiyor.

1. Partneriniz sizi olduğu gibi kabul eder ve yanında kendiniz olabilirsiniz.
2. Aslında o sizin en iyi arkadaşınızdır. İyi arkadaş olan partnerler daha tatmin edici yaşar.
3. Yanında kendinizi rahat ve yakın hissedersiniz. Devamlı ayrılabilirmişsiniz hissi yoktur.
4. Birbirinizle benzer yönleriniz fazladır.
5. Bir takım gibi hissedersiniz, ben yerine biz olmuşsunuzdur.
6. Kendi gelişiminiz için yaptığınız seçimleri destekler.
7. Birlikte daha güçlüsünüzdür, iş bölümü yaparsınız.
8. Partneriniz güvenli, sıcak kanlı, nazik, güvenilir ve zeki ise ilişkiniz dirençlidir.
9. Birbirinize güvenirsiniz.
10. Aslında çok ciddi problemleriniz yoktur, sizin büyüttüğünüz konular ciddileşir.

Bu maddelerden hangileri ilişkilerimizde var ve biz buna dikkat ediyoruz? Yanımızdaki kişinin kıymetini bilmek için bunları kendimize sormamız gerekir diye düşünüyorum. Sevgiler ❤

8 yorum:

  1. Güzel biri yazı olmuş :) Yanımızdaki kişinin kıymetini bilmek ve birbirimize saygı duymak aslında her şeyin başında geliyor...

    YanıtlaSil
  2. İlişkileri yönetmek bir sanat bence. Empati duygusunu mümkün olduğunca öne çıkarmakta, güzellikleri taktir etmekte ve yargılayıcı bir tutum takınmamakta fayda var bence. Çokkkkk güzel bir paylaşımdı. Emeğine sağlık Işın👍😊🤚

    YanıtlaSil
  3. ben yerine biz olmak çok önemli, doğru tespitler :)

    YanıtlaSil
  4. Baya iyi geldi bana bu yazı. :)

    YanıtlaSil