9 Mart 2021 Salı

Seramik kursu ve Mantı çorbası

 Çok alakasız iki şeyden bahseden bir başlık ama ikisi de bugünü anlatıyor 😃😃 Bir sanat stüdyosunda başladım seramiğe. Hoca dahil toplam 6 kişiyiz, geniş bir alan, örneğin ben bir masada tek çalıştım ve kapı genellikle açık bırakılıyor. Maskelerimiz olmazsa olmazımız, atölye çok iç açıcı, her yer tertemiz. 

Daha önce uğraşmıştım seramikle, her zaman bana zevk veren bir hobi olmuştur. Haftada bir akşamüstü 5'ten 8'e kadar buradayım artık.


İlk yaptığım obje bu kupa oldu, yapımı ne kolay ne de zor. Bir derste bitmesi çok güzel, keşke hep böyle devam etse, çok zorlanmadan objeler bitse. Sonuçta hobi olarak yapıyoruz ama bizden önce başlayanlar satış amaçlı da yapıyorlar ve yaptıklarını inceledim de oldukça başarılılar ve hayal güçleri yüksek. Çok orijinal fincan takımları gördüm.

Aslında ben kille tamamen hayal gücümün ürünü yamuk yumuk şeyler yapmayı çok seviyorum. Annem işe yarar birşeyler yap da kullanalım deyince böyle oldu :D Bu kupa da O'nun olacak :)

Kursa gitmeden önce akşam yemeğinde çorba yapmak aklımdan geçiyordu, orada kapının açık olacağını ve biraz üşüyeceğimi tahmin ediyordum bir yandan. Giderken ev yapımı mantı aldım az birşey, dönüşte de mantı çorbası yaptım. O ara annem nohutları haşladı. Eve gelince oldukça pratik bir şekilde hazırladım.


Bir de kemik suyu hazırlamıştı annem, tabi lezzetini arttırıyor ve çok daha faydalı hale geliyor. Biz beğendik, mantıyı yoğurtla hazırlamayıp ziyan mı ettik diye düşünüyor önce insan ama böyle de güzel. Tarifine ulaşmak için TIK  

Ben soğanları kavurmadığım için biraz suda haşlayıp salçayla beraber robottan geçirdim, soğanlar ağzıma gelince hoşlanmıyorum pek. Biraz da salçasını arttırdım. Bir de nane yerine bol kekik kullandım. Farklı damak deneyimleri edinmeyi seviyorum 🙂❤

14 yorum:

  1. El yapımı şeyler çok değerli satma amaçlı olsun olmasın kendi yaptığınız bir şey evinizi süsleyecek ne guzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet satın da alınsa el yapımı seramik kupaları çok seviyorum ben. Bir de kendi yaptığım olunca evde harika olacak :)

      Sil
  2. Ne güzel uğraşı .Üreten insanlara hayranım. Mantı çorbasını lezzetlendirmişsiniz. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. Anneler hep öyle:) Ben de bazen bir şeyler denemeye kalktığımda benzer şeyler söyler bana da.Ben de onun istediğine uygun yapar sonra da kendi istegime uygun olanı yaparım:) Ellerinize sağlık, keyifli bir uğraş olmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım haftaya vazo yapacağız, ben de biraz soyut bir şekil vermeyi düşünüyorum :) Teşekkürler, oldukça keyifli bir uğraş ama zorladığınız yerler de olabiliyor.

      Sil
  4. Seramik kursuna ben de gitmek isterdim ya çok hoş bir şeyler üretmek hem de kullanabileceğiniz tarzda :) Boyaması da zevkli olur :) Mantı çorbasını duymamıştım hiç değişik bir tarif ve denenebilir kesinlikle çok faydalı :) Hele ki kemik suyu varsa içinde :) Ellerinize sağlık, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çevrenizde varsa öneririm, gerçekten rutin hayatınızın dışında birşeylerle uğraşmak kafa dağıtıyor hatta para bile kazanılabilir akşamları çalışarak. Çorba çok güzel oldu, teşekkürler. Denerseniz size de afiyet olsun :)

      Sil
  5. Bu çorbaya Adana'da yüksük çorbası derler. Biz mantıyı hep böyle yaparız. Burada kimse mantıya yoğurt döküp yemez. Ben ilk kez başka bir şehirde okuduğum üniversitede yoğurtlu mantı yemiştim :-)

    YanıtlaSil
  6. Seramik kursuna başlamakla ne iyi etmişsin. Şahanesin ♥

    YanıtlaSil
  7. Güzel bir uğraş seramik.

    YanıtlaSil