4 Eylül 2019 Çarşamba

Gingerbread Loaf (Zencefilli Ekmek)

Merhabalar, dün üniversiteden saat 3 gibi çıkıp, bu tarifi denemeye home-ofis ime gittim. 2013 yılında Kanada'da yaşayan ablam 1 seneyi ailesiyle Türkiye'de yani Antalya'da geçirdi. Bu süre içerisinde ofisi home-ofise çevirdi. Benim de işime geldi, konforu biraz arttı çünkü. Taa onların burada yaşadığı günlerden kalan baharat çeşitleri, kabartma tozu, limon tuzu gibi şeyler mevcut mutfakta. Bu tip malzemelerin kullanma tarihlerinin geçebileceği insanın aklına gelmiyor ama geçiyormuş. Ben dün unun üzerine kabartma tozu ve karbonatı ekleyince farkettim, nedense paketin üzerine sonradan baktım :) Ayırabildiğim kadar ayırıp marketten yenilerini alıp kullandım.

Bu tarife beni bir Londra blogu yönlendirdi. Blogun sahibi Londra'da devamlı yeni oteller, mekanlar, aktiviteler keşfedip yorumluyor. Aslında çoğundan davet alıp, ücretsiz gidip/katılıp reklam olarak yazıyor. Yurtdışında blog yazarlığının zevkle para kazanabildiğiniz bir meslek olduğunu görüyorsunuz...

Zencefilli kurabiyeler Noel'e hastır. Bu ekmek de öyle. Aslında orijinal tarifinin içindeki şeker miktarı göz önüne alınınca kek demek daha doğru. Ben bir daha şeker hiç kullanmayıp sadece içine konan pekmez miktarıyla yetineceğim, böylece kahvaltılarda da ekmek olarak tüketebilirim.

Tarif yabancı olduğu için ölçüler cup olarak verilmiş, eğer evinizde cup yoksa, biraz büyük bir su bardağı kullanarak ml hesabından kurtulabilirsiniz.


1/2 su b. oda ısısında tereyağı (Bende az kalmıştı, üzerini zeytinyağı ile tamamladım)
1/2 su b. kahverengi şeker (Ben beyaz şeker kullandım)
1 paket vanilya (Ben 2 paket kullandım)
1 büyük yumurta (Ben iki küçük kullandım)
1/4 bardak pekmez (Ben keçiboynuzu pekmezi kullandım)
1 ve 3/4 bardak un (Ben yarısını beyaz, diğer yarısını tam buğday unu kullandım)
1 paket kabartma tozu
1/2 tatlı kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı zencefil
1/2 tatlı kaşığı tarçın
1/2 su b. süt
1/4 su b. krema veya yoğurt (Ben yoğurt kullandım)

Fırını 170 dereceye önceden ısıtın. Uzun dikdörtgen kalıbınız varsa tercih edin. Kalıbınıza yağlı kağıt yerleştirin veya yağlayın.

Yağ ve şekeri çırptıktan sonra vanilya, yumurta ve pekmezi ilave edip çırpmaya devam edin. Un, kabartma tozu, karbonat, zencefil ve tarçını da ekleyip düşük ayarda tekrar çırpın. Süt ve yoğurdu da ekleyin. Kek hamuruna göre daha katı bir kıvam elde etmelisiniz, katı krema gibi olacak. Karışımı kalıbınıza aktarın, 40 dk kadar pişirin. İçine batırdığınız kürdan temiz çıkarsa piştiğini anlayabilirsiniz. Afiyet olsun! :)

Tarifin orijinalini de buraya bırakıyorum:

https://www.sweetestmenu.com/gingerbread-loaf

Çok lezzetli oldu, insanda devamlı yeme isteği uyandırıyor. Bir anda fazla tüketmeyelim diye dörtte biri ofisin derin dondurucusuna, diğer bir dörttebirlik parçayı da evin derin dondurucusuna koydum. Bir kısmı bu ara annem dişlerini yaptırdığı için dişçi arkadaşıma gidecek, bir dilim okuldaki çekmecemde, birazı da yendi bile! :))

4 yorum:

  1. yapasım geldi, güzel bir tarifmiş.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık. Ben böyle bir şey yapınca o gün içinde bitiriyoruz maalesef :-)

    YanıtlaSil