19 Eylül 2019 Perşembe

Elektrik Savaşları | The Current War film yorumu

Bir süredir yazı yazamıyorum. Teyzemin eşi, eniştem geçen hafta vefat etti. Cumartesi günü için otobüs bileti alıp üç günü Bursa'da teyzem ve kuzenimin yanında geçirdik. Üzüntümüzü paylaştığımız için acımız hafifledi. Şimdi biz burada annemle başbaşayız ve keder, yorgunluk, hastalık kendimize gelemedik. Yani yavaş yavaş geliyoruz diyelim ama ne kadar hayatına hareket katsan da onun üzüntüsünün yüzeye çıkmasına engel olamıyormuşsun.

Bugün üniversiteye gidemeyince ve Instagram'da bizim eve yakın alışveriş merkezindeki sinemada da indirim olduğunu okuyunca öğleden sonra film izleyerek geçti. Bu film dikkatimi çekmeseydi gitmezdim sanırım.


Hep elektrik ampülünü Edison'un bulduğu bilinip aslında mucidinin Tesla olduğu söylenir, ben de biraz bu işin aslını merak ettiğim için filmi izlemem gerektiğini düşündüm. Aslında elektrik ampülü buluşunun öncüsü Edison, doğrusal akımı kullanıyor ama milyonların kullanımına olanak veren alternatif akım için dinamo tasarımını yapan Tesla. Ayrıca asıl savaş Edison ile Westinghouse adında bir girişimci arasında. Tesla ise her ikisi için de çalışıyor ama buluşları için asla hakettiği parayı kazanamıyor. Film akıcı bir tempoda ilerliyor. Dünya tarihinin bir dönüm noktasını o dönemin ortamında izlemek çok keyifli. Fragmanı aşağıya bırakıyorum, bilimsel bir rekabet izlemek isteyenlere iyi seyirler :) 


10 yorum:

  1. Allah rahmet eylesin. Belgeselini izlemiştim

    YanıtlaSil
  2. Allah rahmet etsin. sizlere de sabır versin.
    filme bir arkadaşım gidelim dedi bugün ama benim para durumum sıkıntıda ondan dolayı gidemedim. okullar açılınca masraf da artıyor ya..sonra nete düşünce izlerim artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, çok teşekkürler. İyi seyirler, para konusunda ben de birkaç kere düşünerek adım atıyorum maalesef.

      Sil
  3. Öncelikle başınız sağ olsun.

    Fragmanda göremedim ama Edison'ın bir fili öldürmüşlüğü var. Ondan bahsediliyor mu acaba filmde? Ben daha önce blogumda Fil Katili Edison'dan bahsetmiştim. İlginizi çekerse:

    https://www.rehitu.com/2018/01/fil-katili-edison.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Filmde bu konudan bahsediliyor, yazınızı okudum, Humphry Davy adını duymamıştım ya da filmde kaçırdım.

      Sil
    2. Ben de Yedikıta Dergisi'ni referans alarak yazmıştım o yazıyı. Humphry Davy hakkında bir araştırma yapılabilir.

      Sil
  4. Başın sağ olsun :-(

    Tesla'ya hayranım ben. Onun hayatıyla ilgili her şey ilgimi çekiyor. Bu filmi vizyonda izleyemesem de nete düşünce mutlaka izleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim 🙏🏻
      İyi seyirler...

      Sil