22 Nisan 2022 Cuma

Portakallı Şam Kurabiyesi

Bugün Youtube'da Osho'nun bir sesli kitabını dinledim. Kendinizi kaptırıyorsunuz, bildiğim kadarıyla Osho'nun topluluklara hitabettiği konuşmalarını kitap haline getiriyorlar. Gerçekten insanı etkisi altına almayı başarabilen bir dili var. Oradan beğendiğim bir alıntıyı buraya yazacaktım ama kaydın neresinde olduğunu kaybettim, dinlerken o dakikayı not almak lazım...

 Uzun zamandır kurabiye yapmıyordum, akşamüstü çayın yanına iyi olur diye düşünüp tarif aradım. Aslında Instagram'dan Nefis Yemek Tarifleri sayfasını açıp, sadece orada araştırdım. Bulduğum ilk kurabiye tarifini de beğendim. Şam kurabiyesi simit tezgahlarında da satılıyor bazen, arada alıyorum. Büyük oluyor, arkadaşla Yat Limanı'nda kayalıklara oturup ikisi bir arada içip yanında da bu kurabiyeyi paylaşmıştık :) Telefonun hafızası dolunca o kadar çok fotoğraf silmek zorunda kaldım ki, bunun gibi anıları olan fotoğraflar da gitti maalesef, bu fotoğraflardan birini paylaşacaktım :)

Kurabiyelerse gördüğünüz gibi oldu. Evdeki malzemeler yeterli oluyor, tereyağını tarifteki kadar koymanıza gerek yok. Benimkinin şekeri de çok az.

Tarife resmi tıklayarak ulaşabilirsiniz. Oruç tutuyorsanız, sahurda iyi tok tutar. Sevgiler...

8 yorum:

  1. En sevdiğim kurabiye, simit sarayı çok güzel yapıyor.
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, oradakini deneyeyim o zaman bende :)

      Sil
  2. Evet, bu kurabiyeyi pastane ve fırınlarda görüyorum. Genelde boyutları büyük oluyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. nefis gözüküyor ellerine sağlık:)
    Osho'yu dinlemek istedim..

    YanıtlaSil
  4. Bu sıralar değişik kurabiye denemeleri yapıyorum, bu tarif de nefis görünüyor.Deneyeceğim :)

    YanıtlaSil