12 Nisan 2022 Salı

İnka Güneşin Prensesi - Antoine B. Daniel

 Bu kitabı okumaya başlayalı uzun zaman oldu aslında :) Bu fotoğrafın tarihine bakınca da anlaşılıyor. İki kere alıp kütüphaneye geri verdim veee sonunda bitirdim!


Aslında bu bir üçleme, ben 1. kitabı bitirdim: 2. Monco'nun öfkesi, 3. Machu Picchu'nun ışığı.

Anamaya Peru'da Maya kabilesinde annesiyle yaşayan bir çocuktur ancak Mayalar İnka'ların düşmanıdır ve bir gün saldırıya uğrarlar. Annesi öldürülür, Anamaya esir düşer. Mavi gözlerinden dolayı İnkalarca uğursuz olarak nitelenir. İnkaların lideri Huayna Capac ise ölmek üzeredir ve Anamaya'yı görünce kendisinin kutsal ikizi olduğunu açıklar. Ölene kadar O'nunla konuşarak öğretiler verir, ölünce de ruhu O'nu yanlız bırakmaz. Yeni lideri açıklama yetkisi de Anamaya'ya verilir, Huayna Capac'ın isteğini öbür dünyadan iletecektir bu yüzden İnkaların ileri gelenleri arasında yer alır. 

Kitap bir süre İnka'ların hayatı üzerinden devam ediyor. Beni en çok etkileyen şey imparatorun bütün akrabalarının, eşlerinin ve hizmetkarlarının O'nun ölümünden sonra O'na hizmet etmeleri için öldürülmeleri oldu. Tıpkı firavunlarda olduğu gibi. Kitabın yarısından sonra İspanya'da geçen başka bir hikaye daha başlıyor. Bu hikayenin kahramanları da gemiyle Peru'yu fethetmeye geliyorlar. Bu kanlı istiladan bir aşk doğuyor, daha fazla anlatmayayım :))

Özellikle İnka medeniyetini merak ediyorsanız kitabı seversiniz. Kitabın sonunda derlenmiş bilgiler de var. 447 sayfalık kitabın bazı yerlerinin fazla uzatılmış olduğunu düşündüm. Severek okudum ama fazla merak uyandıramadı bende. 

6 yorum:

  1. İlginç bir kitaba benziyor ama merak uyandırmaması kötü olmuş. İmparator ölünce diğer insanların öldürülmesi ne kötü bir adet.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu çok güzel seçilmiş ama işlenmesi ve dili daha güzel olabilirdi. İmparator ölünce diğer insanların öldürülmesi korkunç!

      Sil
  2. Bende de merak uyandıramadı. Bu yüzden pas geçiyorum. Okunacak o kadar kitap varken buna sıra gelmez.

    YanıtlaSil
  3. bazı kültürlerin ölümden sonraki hayata bakış açıları, gelenekleri çok farklı oluyor.. önerin için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil