11 Nisan 2022 Pazartesi

Kuantum Öpücüğü kitabından alıntılar

Not aldığım bölümleri kitabın yorumunda yazmayınca bu paylaşıma kaldı. Sevgiler...

*** "Peki sen tarafsız mısın?"

"Kesinlikle hayır Bex." Kollarımdan birini başımın altından çıkardım ve yüzüme kapattım. "Evimizin arka bahçesinde birbirine sarılarak büyüyen iki ağaç vardı. Bir gün birine yıldırım düştü ve onu kesmek zorunda kaldık. Ama öteki ağaca baktığında hala diğerinin eskiden durduğu yerlerin boş olduğunu görebiliyordun. Tüm varlığıyla bir tepki veriyor gibiydi. İşte ben ve Evie o iki ağaç gibiyiz."

*** Evie "Uzaktan hayalet etkisi" dedi.

Dr. Lewis bir cevap vermeye kalkıştı. "Biliyorsun ki Einstein o teoriyi ortaya atarken..."

"Dalga geçiyordu, biliyorum," diyerek sözünü kesti Evie. Konu ne kadar gizemli olursa o kadar kendine güvenli davranıyordu. "Einstein bunu pek önemsememiş olabilir ancak deneyler bunun doğru olduğunu gösteriyor.  İki parçacık birbirinin içine öyle geçmiş olabilir ki bağlantıları asla koparılamaz hale gelir. Ömür boyu, birbirlerinden ne kadar uzakta olursa olsunlar birine etki eden herşey diğerini de etkiler."

*** Çantamdan Frontier belgelerini çıkardım ve babamın önüne koydum. Anneme hiç bakmadan belgeleri imzaladı. 

"Evelyn" dedi, "Senin yaptıklarını ben yapabilseydim kaygı bozukluğunu normal bir bedel olarak görürdüm."

*** Ona sarılmak, yanaklarını öpmek ya da Onu otobüse dayayıp adını unutturmak istiyordum ama ailelerimiz yanımızda olduğu için elini sıkmak bile fazla geliyordu. 

4 yorum: