16 Mayıs 2022 Pazartesi

Tutulma - Stephenie Meyer kitap yorumu

 Tutuma, Stephenie Meyer'in Alacakaralık Serisi kitaplarının 3.sü. Uzun zaman önce başlamış, bitirememiştim. İki kez kütüphaneden aldım, kitap parçalanmak üzereydi elime son geçtiğinde. Kütüphaneye iade edince raftan kaldırmışlar çok yıprandığı için, keşke bana verselerdi! :)) Daha sonra sahaftan kitabı satın alıp bitirdim. 664 sayfa, kalın bir kitap. Son okuduğum kitaplar hep böyle...


Bu görseli çekerken ne güzel bol bol kahve içebiliyordum, şimdi dokunuyor. Bir süre ara verdim, iyiki zamanında doya doya içmişim, çok aramıyorum şimdi :)

Kitabın konusu hakkında fikri olmayan yoktur sanıyorum ama ben kısaca bir vampirle bir insanın aşkı ve maceraları diyebilirim. Bir önceki Yeniay kitabında Bella Edward'dan bir sene uzak kalmıştı ve kitabın sonunda kavuşmuşlardı. Bu kitapta Bella Edward'ın yanından hiç ayrılmak istemediği için diğer arkadaşlarını ihmal ediyor ve bu durum babasını tedirgin ediyor. Çünkü Edward Bella'yı terk ettiğinde Bella ruhsal çöküntü yaşamıştı ve babası tüm hayatının O olmasını istemiyor haklı olarak. Yalnız kaldığı dönemde Jacob O'na arkadaşlık edip üzüntüsünü bir nebze dağıtmıştı. Jacob'da kurt adama dönüşebilen bir insan. Bella bu iyiliğini unutmuş değil ve Jacob'u ziyaret etmeye başlıyor yeniden, arkadaşlıkları ilerliyor.

Bella liseden mezun olmak üzere ve peşinde O'nu öldürmek isteyen vampirlerin olduğu biliniyor. Edward bu konuda çok dikkatli, ölümlü olduğu için O'nun için canı çok kıymetli, birbirlerini sonsuza kadar birlikte olmak isteyecek kadar çok seviyorlar. Edward'ın kız kardeşi Bella adına evlerinde mezuniyet partisi veriyor, Bella parti ve kutlamalardan hiç hoşlanmasa da bunu kabul etmek zorunda kalıyor. Çağırdığı için Jakob da partiye geliyor. Normalde birbirlerinden hiç hazzetmeyen vampirler ve kurt adamlar Bella'yı korumak için birleşiyor ve saldırılara karşı birlikte karşı koyuyorlar.

Çok akıcı bir kitaptı ancak Alacakaranlık Serisi'ni okumaya bir süre ara vereceğim. Seri kitaplarda bazı bölümlerde yazılanlar tekrar ediliyor gibi geliyor bana bir süre sonra. Bu kitapla ilgili alıntıları daha önce paylaşmıştım dolayısıyla kısa iki alıntıyla bitireceğim.

💞Sessizce satırları okudum. "Her şey yok olup sadece O kalsa, ben yine var olurdum; her şey yerinde kalsa ve O ortadan kaybolsa, evren bana tamamen yabancı olurdu." 
💞 Beni daha da yakınına çekti ve kulağıma fısıldadı, "Hayatım olmadan yaşayamam! Ruhum olmadan yaşayamam".

5 yorum:

  1. Lisede okumuştum seriyi. O zamanın kafasıyla genel olarak beğenmiştim ama şimdi olsa aynı şeyi düşünmem. :) Jacob'u hiç sevemedim gitti zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hala beğeniyorum. Jacob u sevdim ama bazı yerlerde Bella nın huysuzluk yapmasına rağmen üstün insan gibi fazla üstüne düşülmesinden hoşlanmadım :)

      Sil
  2. akıcı bir seri, iyi okumalar:)

    YanıtlaSil
  3. Bu kitap benim seride en sevdiğim kitaptı.

    Kahve içmeye ben de ara vermeliyim. Sağlığıma pek iyi gelmediğini fark ettim. Şimdiye kadar başarılı olamadım ama en azından bir bardakla yetiniyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarının edebiyat okumuş olmasından mıdır nedir, her cümlenin tadı başka :) Sabah uykuyu açmakta çok etkili kahve, en çok açılamadığım zaman istiyor canım :)

      Sil