1 Eylül 2021 Çarşamba

Ağustos Ayı En'leri

 SEVİYORUM

Pazar günleri 15-17 km doğa yürüyüşleri yapmayı seviyorum. Geçen ay bir de Perseid meteor yağmurunu izlemek için bir yaylaya gittik. Karanlıkta 20 kadar kişilik bir grup birşeyler atıştırıp, içeceklerimizi yudumladık. Semaverde çay demlendi, gözümüzü gökyüzünden ayırmadan sohbet ettik. Meteor yağmurunun maksimum olduğu günleri kaçırdığımız için fazla gözlemleyemedik, ben bir tane ayın alt kısmında akan bir meteor gördüm ama o bölgede ay ışığı etkili olduğu için çarpıcı bir görüntü vermedi. Dilek tuttum tabi :)


YİYORUM

Geçen ay değişik olarak iki tarif denedim. Basit ve fazla malzeme gerektirmeyen tariflerdi. İlki için önce patatesleri haşlayıp tam yumuşamadan ocaktan alıyorsunuz, sonra kabuklarıyla halka halka doğrayıp tereyağında kızartıyorsunuz. En son üzerine tuz, toz biber ve kekik serpip afiyetle yiyorsunuz. Benim amacım fazla kızartma yapmadan o lezzeti elde edebilmekti ama kızarması biraz uzun sürdü, dolayısıyla o anlamda zararından kaçamadım. 


Diğeri için de bir avuç erişteyi pişirdikten sonra soğutup, bol rende salatalık, kıyılmış dereotu, yoğurt ve ezilmiş sarımsakla karıştırdım. Erişteli cacık gibiydi biraz ama esas yemeğin yanında güzel gidiyor.

İÇİYORUM

Ablamın Kanada'dan gönderdiği iki çeşit çay vardı evde, aylardır hiç içilmiyor. Biz normal Türk çayını en çok sevdiğimiz için başka çeşit demlemiyoruz. Bu sefer evde Türk çayı bitince, fırsat bu fırsat bunları içelim dedik. Seylan çayı gibi yaprak cinsi, vanilyalı ve siyah frenk üzümlü siyah çay.

Bir zamanlar Köln'de masal evi gibi bir yerde böyle aromalı çaylar içmiştim, hafif loş, göz alıcı koltuklar ile çok dinlendirici bir ortamdı. Çay menüleri bir fotoğraf albümü kadar kalındı, yüzlerce çeşit vardı. Kendimi orada hissettim bu çayları içerken. En yakın arkadaşlarımdan biri de Köln'deydi o ara, oranın kapadığını söyledi, üzüldüm.

HİSSEDİYORUM

Doğada kilometrelerce yürürken grubun hızına ayak uyduramadığım zamanlar oluyor, özellikle çok çıkış olunca nefesim kesiliyor. Daha çok spor yapmam gerektiğini hissediyorum, bazen yorgunluktan gözlerim bile sulanıyor ama eve gelince iyi ki gitmişim diyorum. Doğada yürümenin bana iyi geldiğini hissediyorum, tüm hafta çok enerjik oluyorum, bir sürü iş hallediyorum.

Söbüce yaylası zirvelerinde
Söbüce yaylası zirvelerinde
YAPIYORUM

Doktoradan mezun olduğum bölümde hocamı ziyaret ettim geçen ay. Teşekkürlerimin ifadesi olarak Çiçek Sepeti'nden de bir saksı çiçeği alıp götürdüm. Bana daha iyi motivasyon sağladığı için işlerimi üniversitede yapacağım, bu arada makalelerimi de yazacağım bu ay.

HAYAL EDİYORUM

 Bu kötü birşey ama pek hayal gücü kalmadı bende. Hayal dünyasında yaşamak bana zaman kaybı gibi geliyor biraz. Sadece seramik ile uğraşırken ne yapacağımı önceden hayal ediyorum. 

İZLİYORUM

Kafa dergisi Youtube kanalında Zafer Algöz'ün anılarını anlattığı yayınları izliyor ve dinliyorum. Kaçırmayın derim, çok keyifli ve sıradışı anılar, kendisi de çok hoş anlatıyor.


OKUYORUM

Geçen ay dört kitap okumuşum, bayağı motivasyonum yüksekti. Şimdi uzun yıllar önce okuyup büyük bir kısmını unuttuğum Marlo Morgan'ın Bir Çift Yürek adlı kitabını okuyorum. Sanırım okumayan az sayıda insan vardır bu kitabı :)

Sonbahar geldiğine göre okuma, yazma, çalışma motivasyonumuzun artması lazım. Hepimize verimli hevesli bir ay diliyorum. 

8 yorum:

  1. harika bir yazı olmuş... kafa tv den haberim yoktu hemen takibe aldım. Uzun yürüyüşler yapmak güzeldir, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, seninkini okudum o da harika! Yazıların bana iyi geliyor:) Sevgiler ❤️

      Sil
  2. Yürümek ruha şifa gibi geliyor bana. Erişteli cacığı deneyeceğim bir ara.:)Kafa dergisi YouTube kanalına da göz atacağım. Güzel bir ay bizi karşılamış olsun ki verimli geçirelim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet umalım ki Eylül tatlı süprizlerle gelmiş olsun :) sevgiler ❤️

      Sil
  3. Bu seriye hala devam etmen ne kadar güzel :))

    O kitabı okumayan o az sayıda insanın arasında ben de varım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benden son haberleri vermenin yolunu böyle buldum :))
      Aborjinler hakkında bilgi sahibi olmak için iyi bir kaynak ;)ilham verici yanı da var ❤

      Sil
  4. Doğa yürüyüşlerini ben de çok seviyorum. Bir iki kez gidince hemen tempoya ayak uydurursun. İnsan bir ara verince hemen paslanıyor.

    Erişte beyaz peynir, ceviz vs. ekleyince de çok lezzetli oluyor. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  5. Zafer Algöz'ü merak ettim, izleyeyim:)

    YanıtlaSil