1 Temmuz 2021 Perşembe

Percy Jackson ve Olimposlular // Şimşek Hırsızı (1. Kitap)

 Kitaba başladığımı bile anlamadan bitiverdi. Percy Jackson ve Olimposlular, Rick Riordan'ın genç yetişkin roman serisi. Serideki kitaplar şu şekilde:

• Percy Jackson 1  Şimşek Hırsızı

• Percy Jackson 2 Canavarlar Denizi

• Percy Jackson 3 Titan’ın Laneti

• Percy Jackson 4 Labirent Savaşı

• Percy Jackson 5 Son Olimposlu

Bu güzel kitaba Okuduğum Kitaplar blogunda rastladım ilk olarak. Sanırım Sürükleyici Kitaplar derlemesi yazısında bahsi geçiyordu. Kitapyurdu'ndan alışveriş yapacaktım ve o yazıda geçen çoğu kitabı araştırdım ancak stoklarda yoktu. Bu serinin ilk kitabına ulaşabilmiştim ve böylece elime geçti. 

İşin ilginç yanı, o alışverişimde farketmeden iki mitolojik kurgu kitabı almışım. Biri bu, diğeri de Madeline Miller'ın Akhilleus'un Şarkısı adlı kitabı. O'na da başladım, her iki kitap da çok akıcı...


Annesi ve üvey babasıyla yaşayan Percy'nin gittiği okullarda oldukça başarısız bir geçmişi vardır. Kendisine dikkat eksikliği, hiperaktivite ve disleksi gibi bir çok tanı konulmuştur. Ancak daha sonra anlaşılır ki Percy bu dünyaya ait bir çocuk değildir. Eski Yunan mitolojisindeki tanrılara ait dünyanın bir parçasıdır, çünkü O bir yarı-tanrıdır. Annesi bir insan ancak babası bir tanrıdır ve annesi bu dünyada O'nu Olimpos'un tehlikeli varlıklarından korumak için yine bir insan olan üvey babasıyla birliktedir. 

Percy, annesiyle deniz kenarında yaptığı bir tatilde saldırıya uğrar ve annesi O'nu güç bela Poseidon'un kendisine bahsettiği bir kampa götürür. Bu kamp yeryüzünde mitolojik canlıların barındığı bir yerdir ve Percy burada güvendedir. Eski Yunanca'yı çok iyi okuyabildiği ve çok iyi bir savaşçı olduğu anlaşılır. Bir süre orada kaldıktan sonra Olimpos tanrıları tarafından Percy'ye önemli bir görev verilir. Bu görevi yerine getirebilmek için iki arkadaşıyla birlikte kamptan ayrılır, maceralı bir yolculuğa çıkarlar...

Kitapta mitolojide anlatılan varlıklar ve aralarındaki ilişkiler tutarlı bir biçimde işlenmiş. Bu karakterlerin hayatlarını ve tavırlarını takip etmek çok çok eğlenceli. Percy'nin cesurca atıldığı tehlikeler ve büyülü maceralar okunmaya değer. Ben kitabı çok sevdim, herkese tavsiye ediyorum.

6 yorum:

  1. Uzun zaman önce okumuştum seriyi ve sevmiştim. Yazarın üç ayrı serisi de var sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi 😊onları da araştırayım teşekkürler😊

      Sil
  2. Filmlerini izlemiştim. Devamını çekmezlerse seriyi okuyacağım artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben henüz izlemedim, kısa zamanda göz atayım :)

      Sil
  3. Bu seriyi ben de Cahil Okur bloğunda görmüştüm. O da beğenmişti. Kitabını okumam sanırım ama denk gelirsem filmini izlemek isterim.

    YanıtlaSil