29 Haziran 2021 Salı

Paris'in yabancısı - Radyo tiyatrosu yorumu

 Öncelikle aklımın Antalya'da yaşanan çocuk istismarı ile ilgili haberde olduğunu söylemeliyim. Umarım suçlular gereken cezayı alırlar, gerçekten çok iç burkutucu bir durum. Bu olayların ülkemizde yaşanması çok acı, caydırıcı önlemler alınmasını umuyorum...

Bunca kan dondurucu gerçek olay varken, bir de korku gerilim filmleri izlemeye ve bu temalarda tiyatro dinlemeye ne gerek var değil mi? En son izlediğim Midsommer filminin etkisinden birkaç hafta çıkamadım. Bu tiyatro oyunu da masum ve heyecanla ilerlerken, ikinci yarısı bir cinayet davası konusu olarak devam etti. Gazeteleri de takip edersem sanırım korkudan dışarıya bile çıkamayacağım. Neyse ki bizim evde annem okuyup önemli yerlerden bana bahsediyor, her şeyi bilmiyorum ve böylesi daha rahat.


Bu radyo tiyatrosuna ilk nerede görüp kaydettim bilmiyorum. Sık kullanılanlar'da YouTube bağlantısı duruyordu. Bir gün dinlemek için açtım ama fazla ilerlemeden kapatmıştım, pek cazip gelmedi ama sonra tekrar şans verebilirim düşüncesiyle bağlantı adresini silmedim. Paris benim gidip görmek, her yerini detaylı olarak gezmek ve kafelerinde bol bol zaman geçirmek istediğim bir şehir. O yüzden gerçekten merak ettiğim bir radyo oyunuydu ama çocukluğumdan beri arkası yarın dinlemiyordum ve artık ilgimizi cezbedecek o kadar değişik şeyler var ki, neyse sonrasında dikkatimi vermeyi başardım :)


Konusuna geçeyim... Fransa'nın küçük bir kasabasında yaşayan Clara, gençlik çağına gelince bu kasabadan sıkılmaya başlar. Hayallerinde Paris'te yaşamak vardır ve bir gün, orada yaşayan eski bir arkadaşı ziyaretine gelir. Eskiden birlikte kurdukları Paris'te yaşama hayallerinden konuşurlar ve arkadaşı Paris'e giderken kendisini de götürmeyi teklif eder. Aynı evi paylaşacaklardır ve arkadaşı O'nun iş bulmasına yardım edecektir. Clara başta bundan arkadaşına bahsetmez ama oraya gidince ünlü ve zengin olma hayalleri kurmaktadır. Bunu gerçekleştirmek için kısa bir süre içinde bir tiyatro okuluna yazılır. Aynı zamanda müziğe olan yeteneğini de geliştirmek istemektedir.

Ancak önceleri farkında olmasa da, edindiği arkadaşların çoğu güvenilmez ve ahlaksızdır, kendisinden faydalanmak isterler. Hayati tehlike atlatır ancak yine de burada amacına ulaşacağı inancından vazgeçmez...

Verilen, güvenli limanlarınızda kalın, maceraya atılmayın, anne ve babanızın yanından ayrılmayın gibi biraz eski kafalı bir mesajdı ama nostaljik bir deneyim oldu benim için. Bu ara bir de sesli kitap dinlemeyi düşünüyorum Sabahattin Ali'den. Paris'in Yabancısı'nın YouTube bağlantısını aşağıya bırakıyorum. Mutlu günler (ne kadar başarabilirsek), sevgiler ❤


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder