2 Haziran 2021 Çarşamba

Benim babam benim oğlum \Film yorumu

Filmin konusu bana hiç yabancı gelmedi ama Japon sinemasının bu konuyu enine boyuna işleyişi ile gördüğüm sıra dışı yapımlardan biri haline gelmiş. Öte yandan düşününce, olayların akışı oldukça gerçekçiydi. 


Aynı gün aynı hastanede doğum yapan iki kadının bebekleri hasta bakıcı tarafından değiştiriliyor. Çocuklar altı yaşına gelene kadar durumdan habersiz olan aileler, bir gün hastaneden gelen telefon ile bilgilendiriliyor. DNA testi sonucunda çocukların asıl anne ve babasının farklı kişiler olduğu ispatlanıyor ve böylece iki aile tanışıyor.

İzlerken düşündüm de gerçekten insanda çöküntü yaratabilecek cinsten bir sorun ve çaresi yok gibi. Yetişkinler durumu bir şekilde atlatsa da çocuklar için travma sebebi. 

İki aile birlikte zaman geçirmeye başlıyor ve alışma sürecini atlattıktan sonra bazı haftasonlarını öz çocuklarıyla geçiriyorlar. 


Sonuç olarak bir karar vermek zorundalar, şimdiye kadar yetiştirdikleri çocuklarla mı onlarla kalacak yoksa öz çocuklarını mı alacaklar... Ailelerin sosyal statüleri de farklı, dolayısıyla yetiştirdikleri çocuklar birbirinden çok farklı ve huyları gerçek ailelerine benzemiyor.

Film biraz ağır ilerliyor, Hollywood filmleri gibi hareketli değil ve normalden uzun. Ama ben hep neler olacağını çok merak ederek izledim, tavsiye ediyorum.

Cannes film festivalinde Juri özel ödülünü ayrıca Japon akademi ödülünü almış film, fragmanını aşağıya bırakıyorum, sevgiler ❤

4 yorum:

  1. konu ilgi çekici, bir çocuk için gerçekten zor durum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bir blog yorumunda okuyup merak etmiştim filmi

      Sil
  2. Yazını okurken bile bir garip oldum. En korktuğum şeylerden biri bunun başıma gelmesi. Maalesef gerçek hayatta böyle olaylar oluyor. Hatta yakın zamanda Türkiye'de de olmuştu. Çok zor bir durum.

    YanıtlaSil