19 Temmuz 2021 Pazartesi

Bilinmeyen bir kadının mektubu - Stefan Zweig

Sarsıcı! Bu kitapla ilgili ilk tepkim bu. Çocukluğundan beri tek bir adama saplantılı bir şekilde aşık bir kadının bu adama yazdığı mektup, kitabın tamamını meydana getiriyor. Bir kadın olarak kendimden bir parça buldum bu kadında. Acı olan taraf ise bu kadına çok üzülmem, tabi bu durumda gereken dersi de aldım. 


Bugün okuduğum kitabı yanıma almadan dışarı çıkınca çok sevdiğim bir kitap-kafe ye uğradım. Buranın kendi kütüphanesi var ve oturduğum süre içinde bitirebilmek için ince bir kitap seçtim, bu da bir Stefan Zweig kitabı oldu...  Daha önce yazardan Amok Koşucusu'nu okumuştum, insan psikolojisini çok fazla yansıttığı için pek hoşlanmamıştım. Yine de bir süre sonra farklı bir kitabını okumak istemiştim. Şimdi aralıklı olarak bir çok kitabını okumak istiyorum.

Kadının sevdiği adam bir yazar, birkaç kere yolunun kesiştiği ama hiçbir zaman dikkat etmediği ve sevmediği bu kadından 41. doğumgününde bir mektup alır. Kadın O'nu ilk gördüğü günden son buluşmalarına kadar her detayı O'na ayrıntılı bir şekilde yazar. Tabi o anlar kendisi için çok önemli ve duygu doludur, hepsini detaylı olarak ifade eder. Burada gerçek hayatta (bence) olamayacak kadar aşırı uç duygular ve adamın umursamazlığı ayrıca bir kadının aşırı fedakarlığı söz konusu ama zaman zaman adamın ve zaman zaman da kadının yaklaşımları doğrultusunda davrandığınızı hissedebilir, okurken benim gibi kendinizden bir parça bulabilirsiniz.

Kitabı ilk fırsatta okuyun derim, başlamadan önce de kendinize papatya çayı demleyin :) Sevgiler ❤

4 yorum:

  1. zweigin en en en en sevdiğim kitabı
    aşırı seviyorum aşırı

    YanıtlaSil
  2. Kadının yaptıklarına hak vermedim ama kitabı keyifle okumuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürükleyici bir kitap ama benim içim acıdı..

      Sil