19 Nisan 2021 Pazartesi

Kısa Karşılaşma (1945) film yorumu

Merhaba, dün bir film izledim ve enerjisinden çok etkilendim. Siyah -beyaz olmasına rağmen... Film 1945 yapımı, zaten eski ama kaliteli filmleri izlemek çok farklı bir tat veriyor :) Aslında etkilendiğim filmdeki iki aşığın enerjisiydi. Filmin orijinal adı "Brief Encounter" ve okuduğum bir kitapta ismi geçiyordu.


Filmin başlangıç sahnesi, tren istasyonundaki bir kafeteryada geçiyor. Bir adam ve bir kadın sessizce oturmuş çay içiyorlar ve içeriye bu kadını tanıyan başka bir kadın giriyor ve düşük çenesiyle yanlarına oturuyor. O konuşurken adamın treni geliyor ve kadının omuzuna dokunup oradan ayrılıyor.

Bu sahne filmin sonu aslında, daha sonra kadın eve gidip adamla arasında geçen herşeyi kocası yanındayken, O'na anlatır gibi tekrar yaşıyor. Böylece biz hikayeyi öğreniyoruz...


Laura her perşembe kasabadaki evinden trenle şehire gelip, burada alışveriş gibi rutin işlerini tamamlamaktadır. Bir gün tren istasyonunun kafeteryasında Harvey ile tanışır, daha sonra şehirde rastlar. Birbirleriyle ilk görüştükleri andan itibaren aralarındaki diyalog çok doğal ve canlıdır. Harvey bir doktordur ve O da evli ve çocukludur. 

Kadının şehirde yaptığı bir diğer aktivite de sinemaya gitmektir ve bir perşembe öğleden sonra Harvey'in hastanede işleri bittikten sonra birlikte yemek yerler ve sonrasında da sinemaya giderler. Kadın başta tanıştığı adamdan kocasına bahsetmekten çekinmez, kocası da bu durumdan rahatsız olmaz, karısına çok güvenmektedir.


Ancak zamanla aralarında büyük bir aşk gelişir...

Kaptırdım anlatıyordum az daha herşeyi 😀. Tavsiye ederim, izleyin filmi, oldukça etkileyici. Çift bir yandan duygusal çıkmazlar içine giriyor, bir yandan da çok güzel vakit geçiriyor. 

Filmin diğer güzel bir tarafı da akşam evde bile kadını ve kocasını şık kıyafetlerle görmekti. Kocası evde takım elbise ve kravatlı, kadının saçları yapılı ve makyajlı. Bu bana yapay gelmekten çok, iki kişi arasında saygı olduğunu ifade etti. 

Herkese iyi haftalar diliyorum ❤

4 yorum:

  1. Tam benlikmiş bu film. Hemen not alıyorum.

    Eski filmlerdeki şıklık benim de dikkatimi çekiyor. İzlediğim eski bir filmde adam şehirlerarası otobüsüne takım elbiseyle biniyordu. Günümüzde olsa garip karşılanır.

    YanıtlaSil