18 Nisan 2021 Pazar

Karamel Kokulu Öykü Okulu

Hanzade Servi'nin okuyucuya öykü yazdırmak için yazdığı kitap :) Bu konuda birçok kitap aldım, sonrasında okumayı erteledim ama bu kitap gerçekten sıra dışı diliyle kendini okutuyor... Çocuklar hedef kitle gibi görünse de her yaştan okuyucuya hitap ediyor yazar. Kitabın adından anlaşılacağı gibi, bir okula ya da kursa devam eder gibi takip ediyorsunuz öğretmeninizi. Kitabın aralarında sizin doldurmanızı istediği boş alanlar bile var. 


Bu kitapla ilgili kaç yazı yazarım bilmiyorum ama kitap bitmeden bu yazıya başladım. Bana öykü yazmak konusunda şimdiden ilham verdi kitap. Bazı alıntıları paylaşmak istiyorum, umarım hoşunuza gider. Belki de kitap bitince yorumumu girmeden önce yazabilirsem öykümü paylaşırım sizinle 🙏

"Yazmaya başlamadan önce kendine bir tür belirleyip o türe göre yazmaya çalışarak kendini kısıtlamanı istemem. Mesela gülmeceyi seçtiğinde, her sayfada okuru güldürmeye çalışarak, yani bunu bir görev haline getirerek kendini sıkabilirsin. Unutma, sen sıkılırsan okurlar da sıkılır."


" Aklında zaten bir konu varsa, karakterleri ve türü ona göre belirleyebilirsin. Ama aklında hiçbirşey yoksa, seni en çok heyecanlandıran şeyi düşün ve onun hakkında yaz. İlk öykün için bu bence süper bir konu seçimi olacaktır."

Bir kere okuyup geçilecek türden bir kitap değil, öykü yazacaksanız yazılanları okumak için kitabı tekrar karıştırmak isteyebilirsiniz ama bunun sizi sıkmayacağından da emin olabilirsiniz :)

Sevgiler ❤

8 yorum:

  1. Çok güzel valla biz bloggerların böyle bir şeye ihtiyacı var :))

    Umarım hikayeni paylaştığında gözden kaçırmayız görürüz de okuruz:))

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı okumak isterim. Teşekkürler Işın :))

    YanıtlaSil
  3. Vaaaoovv tuttum bu kitabııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ama aslında çocuklara hitaben yazıldığını da unutmamak lazım :)

      Sil
  4. İsmi beni hiç çekmemişti ama sen böyle yazınca hoşuma gitti. Kitapla ilgili daha fazla yazarsan okurum. Senin öykünü de merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah yakında öykümü yazabilirim, desteğin için teşekkürler🥰

      Sil