6 Aralık 2020 Pazar

Yeşilin Kızı Anne - Lucy Maud Montgomery kitap yorumu

 Bu haftasonu karantinanın iyi yanlarından biri okuduğum kitabı sonunda bitirmem oldu. Aslında çalışarak geçirmem gereken haftasonunun büyük bir bölümü kitap okuyarak geçti ama memnunum yine de, işler nasıl olsa biter, bana motivasyon gerek...

Anne bir çiftlik evinde yaşayan biri erkek ve diğeri kız kardeş tarafından evlat edinilir. Çok konuşkan ve hayal gücü yüksek olan Anne evin hanımı Marilla tarafından yetiştirilir. Marilla oldukça sert bir kadındır ve Anne'nin konuşmalarını ve hayal gücünü başta azaltmak ister, örnek bir kız yetiştirmek istemektedir. Bunun için çabalayan Anne kısa sürede yeni ailesinin ve çevresinin kalbini fetheder. Okula başlar ve orada da hoşlandığı çocukla rekabet ettiği için başarılı olur. Aklı genelde hayal dünyasında gezindiği için çok sakarlık yapar. En iyi arkadaşına meyve suyu yerine meyve şarabı içirmesi, yaptığı keke ağrı kesici toz koyması ve saçlarını yanlışlıkla yeşile boyaması bunlardan yanlızca birkaçı... Bu sevimli kızın maceralarını okumak bazen bu çiftlik evinde günlük hayatın küçük ayrıntıları gibi de gelse oldukça keyifli. Sonlara doğru olaylar hızlandı ve merakım arttı... 


Gelelim alıntılara, bazı alıntıları Instagram'da o kadar çok okudum ki, herkes aynı yerleri yazmış, onları yazmak istemiyorum...

*** "Ama ben şu ağaçların tepesinde esen rüzgar olduğumu hayal edeceğim. Ağaçlarda gezmekten yorulduğumda eğrelti otlarına doğru hafifçe eseceğim. Sonra Bayan Lynde'in bahçesine doğru uçacağım ve çiçeklerini dans ettireceğim. Akabinde büyük bir hızla yonca tarlasından geçip Pırıltı Sular Gölü'ne gideceğim ve o pırıltılı suyunu dalgalandıracağım. Ah, rüzgar olduğunda hayal edebilecek ne kadar çok şey var! Bu yüzden artık daha çok konuşmayacağım, Marilla."

*** "Hanımların taktığı bütün o mücevherleri gördünüz mü?" dedi Jane iç geçirerek. "Tek kelimeyle göz alıcıydılar. O kadar zengin olmak istemez miydiniz kızlar?"

"Zenginiz zaten," dedi Anne kendinden emin bir şekilde. "Zira müthiş bir onaltı yıl geçirdik, kraliçeler kadar mutluyuz, iyi kötü bir hayal gücümüz var. Denize bakın kızlar, gümüş ışıltılarla, gölgelerle ve görülemeyen hayalleriyle dolu. Milyonlarca dolarımız ve dizi dizi mücevherlerimiz olsa dahi, onun güzelliğinden daha fazla zevk almamız mümkün değil."

*** "Bir hedefine ulaşır ulaşmaz, hemen daha yukarıda ışıldayan başka bir tanesini görüyorsun. Bu durum hayatı son derece ilginç kılıyor."

*** "Dikkatsiz şekilde şehir çatılarına bakarken gözlerini gökyüzündeki görkemli gün batımına çevirip gençliğinin verdiği iyimserlikle geleceğini hayal etti. İleriki yıllarda karşısına çıkabilecek tüm ümit dolu imkanlar onundu artık Geçirdiği her yıl, ebedi şapkasına takması gereken umut dolu pembe bir güle dönüşecekti."

*** "Burada hayatım için en iyisini yapmaya çalışacağım, karşılığında hayat da bana en iyisini verecektir."

4 yorum:

  1. Bu kitap son zamanlarda aşırı popüler oldu. Sanırım popülerliği geçene kadar okuyamayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de genelde öyle yapıyorum ama bu kitapta öyle olmadı. Sanırım beni pozitif enerji veren tarafı çekti :)

      Sil
  2. Dizisini bu sene izledim ve çok sevdim. Keşke devamı çekilse. Daha anlatılacak çok öykü vardı. Karakterlerin gençliklerini de izlemek isterdim. Kitabını da okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizisini izlemeyi ben de istiyorum. Ama bir süre 2. kitaba geçmek istemiyorum, ara vereceğim bu seriye...

      Sil