17 Aralık 2020 Perşembe

Maviye İz Süren - Bahar Uysal Karakuş kitap yorumu

Merhabalar, bu sene yeni yıl hediyelerimden biri İdefix'ten 100tl.'lik bir alışverişti. Bahar'ın kitabından iki adet aldım, birini edebiyatı çok seven bir arkadaşıma vermek üzere... Aralarından başka bir kitabı ilk okuma olarak elime almıştım ama Bahar'ın kitabını da hemen bir göz gezdireyim diye etrafımda tutuyordum. Şöyle kısaca bir başlayım derken önceliği o kazandı ve kargoyla gelen kitaplar arasında ilk okuduğum o oldu :)

Kitaptaki öyküler bazı insanların yaşantılarından bir kesit gibi dursa da anlatım ve betimlemelere büyü yapılmış gibi, o yüzden sıradanlıktan çıkıyor. İnsanlık hali diyebileceğimiz durumlar hayalgücü ile harmanlanmış. İçinde noelle ilgili de bir hikaye var, doğru zamanda okuduğum için bu durum da çok hoşuma gitti :) Yazılarını aynı isimli blogunda severek okuduğum için kitabını beğenmem şaşırtıcı olmadı benim için, herkese tavsiye ederim. 

Altını çizdiğim birçok cümle, paragraf var. Bazılarını buraya aktaracağım...

*** "İnsanın tanımadığı , uzaktan izlemekle yetindiği bir başkasını, kendi dünyasının ana karakteri yapması çok ilginçti"

*** "Çünkü ümit, bir sonraki zamanın renk belirleyicisidir."

*** "Zamanın hep içinde olmaya çalışırken, hep dışına savrulan bir meczup gibiydim. Peki, zamanı bütün bir varoluşla yakalamak mümkün müydü?"

*** "Biliyorsun biriktirdiğim herşey, sana anlatınca gerçeklik kazanıyor. Yoksa yaşanmamış gibi hissediyorum."

Bahar'a yazma serüveninde nice başarılar diliyorum 🎄

6 yorum:

  1. Bloğunu severek okuduğum arkadaşın kitabını okumak isterim. Alıntılar çok hoş. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Kitap yazan bloggerları gördükçe mutlu oluyorum :-)

    YanıtlaSil
  3. Işıncım desteğin ve kıymetli değerlendirmen için çok teşekkür ederim :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil