9 Aralık 2020 Çarşamba

Aslında Herkes Haklı - Ali Lidar

Ali Lidar'a ait pek çok alıntı okuyordum sosyal medyada. Acı dolu, açık sözlü ifadelerinden uzak durmuştum açıkçası. İnsan ilişkilerinde biraz kapalı ve mesafeli durmaya alışmışım, çok dobra geldi bana yazar. Asıl tanışmam bu kitapla oldu, şiirleri hoşuma gitti. İçinden geldiği gibi yazıyor, bana biraz Can Yücel'i anımsattı. Belki bazı mısraları o derece demlenmemiş ama bütün yalınlığıyla duygularını anlıyor ve kendinizden bir parça buluyorsunuz.


Sanırım kitaplarından çok alıntı yapıldığı için, kitabın başında yayıncının izni olmaksızın alıntı yapılamayacağı yazıyor. O yüzden beğendiğim, o güzelim ifadeleri buraya aktaramıyorum. En azından bir kitabını okuyarak yazarla tanışmanızı öneririm. Sevgiler ❤

6 yorum:

  1. listeme ekliyorum teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Alıntıların yasaklanması durumunu ilk kez duyuyorum .Nahoş bence.Kitaba dair ilgiyi ve merakı oluşturan şeyler bunlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle ama kitap biraz ince olunca tüm can alıcı yerler de ortaya konabilir :)

      Sil
  3. Daha önce okumadığım bir yazar, ama ismi sosyal ağlarda çok geçtiği için merak etmiyor değilim :) Bazı yayınevleri izin alınmadan alıntı yapılamayacağını söylüyor, bazıları tanıtım amacıyla alıntı yapılabileceğini söylüyor, bazıları sadece "(c)/copyright" işareti koyarak hakların kimde olduğunu hatırlatıyor. Okan Bayülgen bir ara televizyonda kitaplardan bölümler okuyordu, o zaman kitap tanıtımıyla ilgili alıntı, okuma vb. için bir yasadan söz ediyordu sanki, ama detaylarını hatırlamıyorum tabii :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler ayrıca bloguma hoş geldiniz :)

      Sil