1 Kasım 2020 Pazar

Haftasonu ve kaymaklı köfteli makarna

Merhabalar, geçen hafta tezimin bir bölümünü hocama okuması için gönderdim, güya bu haftasonu tam gaz uygulama kısmını yazmak için devam edecektim ama zaman uçtu gitti. Cumartesi günü, geçen haftasonu yaptırdığım implantın dikişlerini aldırdım. İmplant yaptırmanın korkulacak bir tarafı yokmuş, yapmayı düşünenlere tavsiye ederim. Tabi iyi bir dişçi bulun. Benim dişçinin eli çok hafifmiş, yapıldığı günün akşamı dondurma yerken ağrısı geçti! Buz koymak yerine, dondurma yemenizi öneririm, daha etkili :) Dişçim benim liseden arkadaşım, çok yakından tanımıyordum ama dişime yapılan yanlış bir müdahele sonrası yardımını istemiştim. Gidecek kimsem de yoktu açıkçası, o zaman çok ilgilendi ve öyle de devam ediyor. 

Bugün biraz kitap okudum, başladığım seriler bitmeden yeni bir seriye başladım: Yeşilin kızı Anne. Kitabın özellikle Instagram'da çok övgüsünü okudum. Birçok bookstgrammer aynı anda bu seriye başladı, ben de dayanamayıp ilk kitabı aldım. Kitapçı bu kitabın aslında eskiden yazıldığını ama Netflix'deki dizisi ünlenince popüler olduğunu söyledi. Film ve dizilere ilgim zaten azdı, şimdi neredeyse hiç kalmadı dolayısıyla izlemeyi düşünmüyorum.

Kitabı okurken başta Anne'nin konuşmaları bana biraz yapay ve abartı geldi, bir süre tarzına alışamadım, şimdi 74. sayfadayım ve severek ilerliyorum. Yoğun bir çalışma temposuna girmek beni kitap okumaktan alıkoyacak mı, yoksa okumamı hızlandıracak mı zamanla göreceğiz ama kitabın kapağını açamadığım günler oluyor.

Akşamüstü ise yine Instagram'da, bu sefer reklam kısmında denk geldiğim bir tarifi denedim. Filiz makarna'nın reklamıydı, Refika'nın Mutfağı bir tarif veriyordu ve benim o tarifi çok yapasım geldi, o lezzeti tatmalıydım :D Koleksiyonlara kaydettikten sonra bugün tarifi internette de buldum. Herhalde aradan iki ay filan geçmiştir, bugüne kısmetmiş.


Denemek isteyenleri doğrudan Refika Birgül'ün sayfasına yönlendireceğim: Kaymaklı köfteli makarna

Tarifi biraz pratik hale getirdim, onlardan bahsedeyim. Domates kullanmadım, sosunda zaten domates püresi var, 2 kaşık da salça ekledim. Soğan ve sarımsağı közlemedim, yemeklik doğrayıp az suda haşladım, ben yemeklerde de soğanı kavurmuyorum artık. Dil peyniri yerine de evdeki kaşar peynirini, karbonatı da bir silme tatlı kaşığı kullandım. Bir de makarnayı yarım paket haşladım. Bunların dışında tarifi aynen uyguladım, bu fotoğraf bana ait ama tarifin sitesindekine çok benziyor :)

Sendromsuz bir pazartesi günü diliyorum hepimize şimdiden, sevgiler...

7 yorum:

  1. ohhh ellerine sağlık, şahane gözüküyor makarnan. Ben de bir arar kaydetmiştim bunu ama denememiştim hahaha :))
    İmplant evet dondurma şahane bir yöntem. Pandemi dönemine denk geldiği için benim implantlar çok uzun sürdü ama şükür takıldı artık. Geçmişler olsun diyorum sana da ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göründüğü kadar zaman almıyor ve yapımı zevkli bir tarif ve tabi leziz :) Dondurma fikri senin bir instagram paylaşımından geldi aklıma zaten, dişçi de söyledi ama normalde ekimde dondurma yemem :)) Teşekkürler ❤😘

      Sil
  2. Muhteşem görünüyor afiyet olsun

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor. Refika'yı eşim sürekli takip eder. Hatta ondan tarif denemişliğimiz çoktur ama bunu denememiştik.

    Anne'in dizisini geçtiğimiz aylarda bitirdim. Çok güzeldi, bayılarak izledim. Kitapları da bu kadar iyiyse, ki büyük ihtimalle daha iyidir, seveceğine eminim. Keyifli okumalar. Tezin için başarılar diliyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Şule :) Yeşilin Kızı Anne'yi biraz yavaş okuyorum ama okuması zevkli. Tezimi yazacağım diye pek elime almıyorum ama bu sefer telefonla oyalanıyorum ;)

      Sil