29 Şubat 2020 Cumartesi

Yapay Koşullanma - Martha Wells

Bugün normalde bana neşe verecek herşey boşuna... Millet olarak yastayız, birçok şehidimiz var. Mekanları cennet olsun. Allah'tan rahmet üzüntülerini hisseden herkese sabır diliyorum...

Ben bir haftadır rahatsızım, işe gidemedim. Önemli bir sorun olmasa da hastalığın küçüğü bile çok rahatsızlık verebiliyor. Hepimiz sağlıklı olalım, güzel günlerin geleceğine dair umutlarımızı yeşertelim. İlkbahar da kapıda ne de olsa, soğuk havaların bitmesiyle hastalıklara da veda etme ümidini taşıyorum.


Yapay Koşullanma Katilbot Günlükleri Serisi'nin ikinci kitabı. Kahramanımız GüvBirim robotu, kendini hacklemiş olmasına rağmen, çalıştığı insanlar için hiçbir fedakarlıktan kaçınmadan onları korur. Bunun üzerine grubun başındaki bilim adamı tarafından satın alınıp vasisi ilan edilir. Artık  huzur içinde yaşayacaktır ancak böyle bir hayatı tercih etmeyen robotumuz, bir uzay gemisiyle kaçar ve tamamen bağımsız çalışmaya başlar. Yine müşterileri olacaktır ve kendi için gerçekleştirmek istediği bir amacı vardır. 

Çok detaya girmeden kitabın konusu kısaca bu şekilde. İlk kitap gibi ince ve hemen hemen aynı sayfa sayısında, 125 sayfa. 

Bu seriyi tavsiye etmiştim, hala aynı fikirdeyim. "Geleceğin teknolojisi nasıl olacak?" diye merak edenlere fikir verecektir, ben bu bakımdan çok beğendim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder