27 Şubat 2020 Perşembe

Cinnamon Buns (Tarçınlı çörek)

Merhaba, dün Antalya'da o kadar güzel bir hava vardı ki! Dışarıda olmamak yazıktı ve ben iyi bir yürüyüş yaptım. Geçen pazar ise takip ettiğim yabancı bir instagram hesabında kahvaltıda yenecek olan bir cinnamon bun vardı. Ve kız "herkesin görünce yemek istediği" diye yazmıştı fotoğrafın altına. Bizim fırınların çıkarmadığı lezzetli bir ürün, yurtdışında olmayabilirim ama tatmam lazım dedim :)

Önce yabancı bir sitede bulurum ancak diye düşündüğüm tarif çoktan Türkçe'ye çevrilmiş, Google'a cinnamon bun yazarken tarifi diye tamamlıyor. Tamam dedim ben de Türkçe'si varsa, İngilizce'den çevirmeyeyim hiç. Yemek.com'daki tarifi yaptım ama şeker miktarını bayağı azalttım. Çok daha iyi, gerçekten kahvaltılık ayarında oldu şekeri. Günün herhangi bir saatinde atıştırmak için de mükemmel... Aşağıda tarifin benim yaptığım versiyonunu bulabilirsiniz.



Çörek hamuru için:
1 su b. süt
4 yemek kaşığı şeker
1 paket kuru maya
4 su b. un
2 adet yumurta
3 yemek k tereyağı

İçi için:
2 yemek k şeker
2 yemek k tarçın
3 yemek k tereyağı

Üzeri için:
4 yemek k labne peyniri
1 yemek k tereyağı
1 paket vanilin
1/2 yemek k pudra şekeri
1/2 su b süt

Püf noktası: Hamuru mayalanmaya bırakırken tüm malzemelerin karışımının oda sıcaklığında olmasına dikkat edin.
  1. Hamur için ılık süt, şeker ve mayayı karıştırın. Karışıma yumurtaları ve tereyağını da ekleyin. Islak karışıma unu azar azar yedirin ve hamuru bir kap içerisinde 15 dakika yoğurun. Hamurun üzerini kapatarak ılık bir yerde 20 dk kadar mayalayın.
  2. Mayalanan hamuru yağlanmış tezgahta dikdörtgen şeklinde açın. Hamurun içine yumuşak tereyağını sürün, üzerine şeker ve tarçını da serpin.
  3. Hamuru kalın rulo şeklinde sarın ve 2-3 parmak genişliğinde kesin. Hamur parçalarını aralarında boşluk kalacak şekilde fırın tepsisine yerleştirin. 
  4. 170 derecelik fırında 20-25 dakika üzeri kızarana kadar pişirin. Çöreğin üzeri için labne, tereyağı ,vanilin, pudra şekeri ve sütü çırpın.
  5. Tarçınlı çörek hafif ılınınca kremayı üzerine sürerek hazır hale getirin. Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. Farklı bir tarif olduğu belli. Çok hoş görünüyor, denemek isterim. Çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  2. Çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık ama sosu olmasa daha mı iyi olurdu bilemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soslu çok daha lezzetli oluyor Şule'cim :)

      Sil