2 Ekim 2019 Çarşamba

Fındıklı Üzümlü Kurabiyeler

Merhabalar, aslında bu tarifi yazmaktansa önce bu pazar günkü maceralı doğa yürüyüşünü yazsam sanırım daha fazla ilgi çekerdi. Yazdığım tariflere henüz "Denedim güzel oldu" gibi bir yorum hiç gelmedi, genelde "Eline sağlık" ve "afiyet olsun" lar geliyor :D Ben yine de belki tekrar yaparım düşüncesiyle kendim için de yazıyorum...

Bu pazar neler mi oldu? Doğa yürüyüşü için Manavgat'a gittik. Etkinlik sayfasına kısa parkur diye yanlış yazılmış, aslında uzun parkurmuş. Yürüdüğümüz yerler çok dik iniş ve çıkışlıydı, üstelik yerdeki kuru çam pürleri inanılmaz kaygandı. Dolayısıyla ben iki kere düştüm. Gözüme bir çam ağacının daldaki pürü girdi bir de üstüne o akşam grip oldum. Şu ara griple boğuşuyorum ve burnum nefes alamayıp rahatsızlık verdiğinden sabahları erken uyanıyorum. İlk iki gün gözüm ağrıdı ve bacağımda kocaman bir morluk var. Kaslarımın ağrısından bahsetmiyorum bile...

Neyse bunu belki sonra detaylı yazarım. Şimdi tarifimize geçelim. Evinizdeki malzemelerle kolaylıkla yapabileceğiniz bir tarif, ben ekstradan hiçbir şey satın almadım. Fındık ve üzüm aşure malzemelerinden, annem bu sene bir türlü aşure yapmaya yanaşmadı. Bizden de komşulara böyle birşey gitti :D

Bu arada, blogumun 4. yaş çekilişi hala devam ediyor, katılım için son 2 gün!! Postu birkaç önceki paylaşımlarım arasından bulabilirsiniz, yorumlarınıza e-mail adresinizi eklemeyi unutmayın!


Malzemeler:

-150 gr tereyağı
- 1/2 çay b. sıvı yağ
- 1/2 su b. şeker 
- 1 yumurta sarısı
- 1 çay b. kuru üzüm
- 1 paket kabartma tozu
- Birkaç kaşık yoğurt (unun aldığı kadar)
- 3 su b. un

Üzeri için:
- Kıyılmış fındık içi
- 1 yumurta beyazı
- 2 çay k. toz şeker

Üzümleri ılık suya koyup bekletiyoruz. Yağı eritip şekeri ilave ediyoruz. Ardından diğer malzemeleri karıştırıp yoğuruyoruz. En son üzümün suyunu süzdükten sonra 1 çay k. un serpip hamura ekliyoruz. Kurabiye şekli verdikten sonra önce yumurta beyazına sonra da kıyılmış fındık içine batırıp tepsiye diziyoruz. 170 dereceye önceden ısıtılımış fırında 25 dk kadar pişirip fazla kızarmadan alıyoruz.

Çok pratik ve lezzetli, yürüyüşümün de eşlikçisi oldu, afiyet olsun :)

8 yorum:

  1. haftasonu çayın yanında yapılır bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çay kitap kurabiye iyi bir üçlü olur :D

      Sil
  2. Bak ben de ellerine sağlık yazacağım yine :))

    Şaka bir yana bloglardan bir sürü tarif deniyorum zaman zaman ama geri dönüp şöyle oldu demek aklıma gelmiyor. Hele uzun zaman geçtiyse üzerinden kimden aldığımı da unutuyorum :))

    Bu arada geçmiş olsun. Tamam aksilikleri bir şekilde atlatmışsın şükür ama grip olmasaydın iyiydi... Dikkat et kendine ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evet diğerleri geçti ama grip bir haftadır beni süründürüyor. Sevgiler

      Sil
  3. Çok istememe rağmen kurabiye pişirmeye alışamadım. Galiba, benim de iki tane fındıklı kurabiye tarifim var paylaştığım. Genellikle kek pişiriyorum. Geçmiş olsun, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakayım sizin tariflerinize de... Kek daha sık tercih ediliyor sanırım genellikle. Teşekkürler :)

      Sil
  4. Bu aralar kilo vermeye çalışmasaydım denerdim bu tarifi. Kuru üzüm sevmem ama onun yerine başka bir şey koyardım. Kurabiyelere bayılırım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kilo benim için de sorun ama pek takmıyorum, bugün de tuzlu kurabiye yapımına giriştim :))

      Sil