8 Ekim 2019 Salı

Baharatlı kurabiye

Pazar günü "birşeyler yapayım" diye niyet edip, canım tuzlu kurabiye isteyince seviminaskanasi.com'da "Çay saati için kolay tarifler" bölümünde gezinip rastladım bu tarife. Tuzlu ve baharatlı kurabiye... Aslında içinde şeker de var, tatlımsı bir tuzlu kurabiye :)

Malzemeler

100 gr tereyağı
1/2 su b. biraz az çiçek yağı
2 yemek k toz şeker
2 tatlı k kırmızı pul biber
2 tatlı k nane
2.5 yemek k çörek otu
1 yemek k sirke
1 çay k tuz
1 paket kabartma tozu
1 yumurtanın sarısı üzerine sürülecek beyazı hamurun içine
3 su b. un
Unun aldığı kadar birkaç kaşık yoğurt

Yağı eritip tüm malzemeleri ve yumurta beyazını karıştıralım. Elimizle şekil verip yağlanmış tepsiye dizelim. Önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında 20 dk kadar pişiriyoruz. 

Baharatlı olması ayrı bir lezzet katıyor, ben çok beğendim. Ayrıca çok da pratik, afiyet olsun :)

10 yorum:

  1. Afiyet olsun Işın Hanım. Evde bulunabilecek malzemelerle olması ayrı bir kolaylık. Hiç üşenmemek lazım. Hazırlar belki cazip geliyor ama evde pişeni her zaman tercih ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kurabiyelerin pratikliğini ve evde malzemelerinin bulunmasını seviyorum :))Evde pişen sağlıklı, emin olarak tüketmek güzel...

      Sil
  2. Harika olmuş baharatlı kurabiye. Tebrikler.

    YanıtlaSil
  3. Oldukça şık ve dolu bir blogunuz var sizi takibe aldım.Sizi de beklerim,Sağlıcakla kalın.

    https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Sizin blogunuzda da ilginç içerikler var. Ben de takibe aldım.

      Sil
  4. kurabiyeyi küçük kızım çok sever, deneyeyim bende, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, denerseniz size afiyet olsun :)

      Sil
  5. Ben kurabiyede şeker seviyorum. Tuzlu kurabiye değil tatlı kurabiye sevenlerdenim :-)

    YanıtlaSil